خبرگزاری کار ایران

در یک کنسرت خیریه؛

ارکستر بزرگ داتا قطعات فولک اجرا می‌کند

ارکستر بزرگ داتا که هفته گذشته در برج آزادی روی صحنه رفت؛ پنجشنبه 6 خرداد طی دو سانس در تالار رودکی به نفع خیریه ره عشق و کودکان دیستورفی عضلانی روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ قطعات اجرایی ارکستر بزرگ داتا قطعات فولکلوریک و موسیقی نواحی ایران است. در این اجرا امیرحسین طریقت رهبری ارکستر بزرگ داتا را برعهده دارد و با تنظیم جدید قطعات برای سازهای سنتی و کلاسیک تلاشی در راه حفظ فرهنگ صوتی و آیین کهن موسیقی نواحی داشته است.

این ارکستر اولین اجرا خود را سال 91 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار کرد و پس از آن سال 94 در سالن هزار نفری اریکه ایرانیان روی صحنه رفت. این ارکستر در جدیدترین کنسرت خود به اجرای قطعات فولک موسیقی ایران می‌پردازد علاوه بر آن در کنسرت پیش رو تکنوازی‌‌های فولک نیز شنیده می‌شود.

همچنین در این اجرا امیر همتیان نوازنده 16 ساله سنتور که خودش مبتلا به بیماری دیستورفی عضلانی‌ست؛ به تکنوازی سنتور می‌پردازد.

علی طریقت (سه تار)، میلاد طریقت (‍پیانو)،وفا مصباحی (نی)، رضا طریقت (کمانچه)، هادی سپهری (تار و باغلاما)، آیدا بختیاری (قانون)، فرنوش باقری(عود)، حسین دامن پاک (دوتار خراسانی)، مونا لواسانی (ویولن)، مهسا زرندی (ویولن)، امید سعیدی (نی انبان)، حمیدرضا محمد یوسفی (خواننده فارسی)، فولاد حسینی (خواننده کردی) نوازندگان ارکستر داتا در این اجرا هستند.

کنسرت ارکستر بزرگ داتا پنجشنبه 6 خرداد در سانس‌های 18 و 21 در تالار رودکی برگزار می‌شود و بلیت‌های این اجرا از طریق سایت ایران کنسرت قابل دسترسی‌ است.

کد خبر : ۳۷۴۱۲۴