خبرگزاری کار ایران

آیا "هفت" بعداز ماه رمضان پخش می‌شود؟

شب گذشته؛ جمعه 7 خرداد آخرین برنامه سینمایی هفت از شبکه شوم سیما پخش شد. قرار است پخش این برنامه بعداز ماه مبارک رمضان ار سر گرفته شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز افخمی در برنامه دیشب (جمعه 7 خرداد) اعلام کرد؛ به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین همزمان شدن ساعت پخش بازی‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا با زمان پخش برنامه هفت، این برنامه در ماه به مارک رمضان و به مدت چهار هفته پخش نمی‌شود.

خبر پایان برنامه هفت؛ ولو موقت همزمان با رفتنِ علی اصغر پورمحمدی از معاونت سیما و جانشینی وی در سمت قبلی محمد سرافراز یعنی معاونت برون مرزی همزمان شده است. اما این همزمانی کمتر از سیاستی که افخمی در برنامه هفت در پیش گرفته است؛ اهمیت دارد. مواضع تند و بسیار اصولگرانه‌ی افخمی در این برنامه که از آغاز سری جدید برنامه هفت؛ واکنش تند بسیاری از سینماگران را به دنبال داشته است. او در آخرین گام شگفت‌انگیز خود حضور موفق ایران در جشنواره کن را بسیار کمرنگ جلوه داده و آن را نمایشی دانسته است.

عدم پخش موقت برنامه هفت در کنار موضع‌گیری‌های اخیر بهروز افخمی در قبال جشنواره فیلم کن و جوایزی که فیلم فروشنده دریافت کرده؛ این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که احتمال تغییر در تیم تولیدکننده برنامه سینمایی هفت بعد از ماه مبارک رمضان وجود دارد.

لازم به ذکر است درحالیکه بیشتر علاقمندان سینما از موفقیت فیلم فروشنده در جشنواره فیلم کن خوشحال شده‌اند و رسانه ملی نیز برای اولین بار در چند بخش خبری همچون بخش خبر ساعت 14 شبکه یک؛ خبر این موفقیت را پخش کرد، بهروز افخمی به این جشنواره تاخت  و آن را جشنواره دگرباشان نامید.

همچنین در آخرین برنامه هفت که شب گذشته با حضور وحید جلیلی  و تهماسب صلح‌جو برگزار شد؛ به وضعیت فعلی سینمای ایران انتقادات تندی مطرح شد.

رویه برنامه هفت  در ماه‌های اخیر ازجمله رفتاری که این برنامه با جشنواره جهانی فیلم فجر و رضا میرکریمی داشت و به نوعی این جشنواره را تحریم کرد؛ یا صحبت‌هایی که درباره جایزه بهترین مرد جشنواره فیلم فجر در این برنامه مطرح شد که دادنِ جایزه به پرویز پرستویی را مصلحت‌اندیشی دانسته بود؛ از مدت‌ها پیش باعث ناراحتی هر دو طیف سینماگران شده است. به گونه‌ای که پرویز پرستویی تا شیراز رفت و در برنامه خوشا شیراز شرکت کرد اما هرگز در برنامه هفت حضور پیدا نکرد. مسعود فراستی نیز که به عنوان منتقد در  برنامه حضور داشت؛ تقریبا تمامی فیلم‌ها را مطابق معمول از دم تیغ گذراند و دلخوری برای سینماگران به‌جا گذاشت.

نکته جالب اینکه نظرسنجی شب گذشته برنامه هفت بود که به عنوان آخرین برنامه قبل از ماه مبارک رمضان به کیفیت و جهت‌گیری برنامه اختصاص داشت. در این برنامه از بینندگان سؤال شد: آیا از جهت‌گیری برنامه هفت رضایت دارند یا خیر؟

باید دید با آمدن مدیر جدید صداوسیما و اعلام وی مبنی بر تعامل بیشتر با دولت یازدهم و هماهنگی بیشتر با با مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی و سینماگران؛ آیا رویکرد فعلی برنامه هفت سینمایی تعطیل می‌شود یا خیر؟

کد خبر : ۳۷۵۰۹۶