خبرگزاری کار ایران

حمایت جنتی از نمایش آثار هنری در تهران

علی جنتی ضمن اعلام حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» گفت: این موضوع که به جای کالاهای تجاری فضای تبلیغاتی شهر به هنر اختصاص یافته، بسیار خوب است.

به گزارش ایلنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» گفت: از سال گذشته که این طرح شروع شد ما در وزارت ارشاد از این طرح حمایت کردیم و حتی برخی از آثاری که در این  رویداد به نمایش درآمده، متعلق به موزه هنرهای معاصر تهران است.

جنتی در ادامه افزود: این طرح در راستای این موضوع شکل گرفت که در طول سال مردم در برابر هجمه تبلیغی کالاهای تجاری قرار دارند و برای اینکه برای مدتی شهروندان به یک آرامش ذهنی دست پیدا کنند، شرایطی ایجاد شد که آثار هنری به سطح شهر بیاید با این هدف که مردم یک آشنایی جدیدتری با آثار هنری پیدا کنند.

وزیر ارشاد توضیح داد: این طرح در پی ارتقاء معرفت عمومی جامعه است تا مردم با آثار سنتی، کلاسیک و مدرن و تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوند. این نگاه معرفتی سبب آشنایی بیشتر مردم با هنر را فراهم کرده و این اقدام رفته رفته بر سبد فرهنگی و هنری خانواده‌های ایرانی تأثیر خواهد گذاشت. البته این اقدام تاثیرات دیگری هم دارد و موجب می‌شود که مردم به دیدن آثار هنری عادت کنند و بیشتر به موزه‌ها و فضاهای هنری کشور رفت و آمد داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ویژگی ما ایرانیان در دنیا هنرمان است و خوب است که در فضاهای تبلیغاتی شهر نیز به این موضوع توجه کنیم. اینکه در کنار این فضاها در طول سال به تبلیغ کالای تجاری اختصاص دارد، خوب است که زمانی را به تبلیغ هنر اختصاص دهیم و آثار هنری را به جامعه عرضه کنیم.

دومین دوره رویداد هنری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» از اول تا دهم خردادماه با اکران گسترده 800 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۷۵۱۴۶