خبرگزاری کار ایران

انتشار 4 فیلم تئاتر از بهروز غریب‌پور و پری صابری

فیلم تئاترهایی از آثار بهروز غریب پور و پری صابری توسط موسسه نی‌داوود منتشر و عرضه شد.

به گزارش ایلنا، اپرای عروسکی "حافظ" و "سعدی" به کارگردانی بهروز غریب‌پور و "لیلی و مجنون" و "من از کجا عشق از کجا" به کارگردانی پری صابری توسط موسسه نی‌داوود منشر و عرضه شد.

اپرای عروسکی حافظ و سعدی از جمله آثار بهروز غریب‌پور و یکی از تولیدات گروه نمایشی آران است که دی‌ماه ۱۳۹۱ به روی صحنه رفت. موسیقی این اپرا در اوکراین به رهبری ولادمیر سیرنکو ضبط شد و خوانندگان و نوازندگان در تهران بر روی موسیقی ضبط شده خواندند. در نسخه اولیه اپرای حافظ، علیرضا قربانی نقش حافظ را خوانده بود و در نسخه دوم آن به آهنگساز بهزاد عبدی، محمد معتمدی نقش حافظ را خوانده است.

اپرای "سعدی" نیز آخرین کار اجرا شده بهروز غریب‌پور است که با همراهی آواگرانی چون محمد معتمدی، استاد اسحاق انور، علی زند وکیلی، روشنک کی‌منش، سحر محمدی، مهرداد ناصحی، حامد فقیهی، محمد فرزین ذوالقدر، علیرضا مهدی‌زاده، هادی فیض آبادی، جواد حنیفه، علیرضا عبدالکریمی، وحید ابوالقاسم، ابوالفضل باقریان، فرهاد خزری اجرا شد.

"لیلی و مجنون" به کارگردانی پری صابری برگرفته از منظومه لیلی و مجنون نظامی گنجوی دیگر اثری است که توسط این مجموعه منتشر شده است. روایت پری صابری برداشتی موزیکال با استفاده از تلفیق موسیقی سنتی ایرانی، موسیقی مناطق عرب نشین ایران، موسیقی زار و موسیقی کلاسیک غربی و حرکات موزون بود. ساخت موسیقی این نمایش را رامین آزادور و طراحی حرکات موزون آن را نادر رجب پور بر عهده داشتند.

همچنین نمایش "من از کجا عش از کجا" دیگر اثر این هنرمند است که بر اساس زندگی فروغ فرخزاد سال‌ها پیش در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است و اکنون علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه این آثار به تماشای آن بنشینند.

کد خبر : ۳۷۵۱۵۴