خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست پرسش و پاسخ مالیاتی برای ناشران و کتابفروشان

کارشناسان ارشد سازمانی مالیاتی به پرسش‌های مالیاتی ناشران و کتابفروشان پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با نزدیک شدن به فصل مالیات، نوشتن و تکمیل ترازنامه و اظهارنامه‌های مالیاتی جزو برنامه‌های ناشران و کتابفروشانی که معاف از مالیات هستند؛ قرار دارد.  طبق ماده‌ی 192 قانون پنج ساله‌‌ی پنجم؛ تمامی شهروندان باید اظهارنامه‌ی مالیاتی را در زمان‌های مقرر ارئه بدهند و این مسئله مستقل و منفک از داستان معافیت فعالیت‌های فرهنگی ناشران و کتابفروشان است. به همین دلیل اتحادیه ناشران و کتابفروشان  برنامه‌هایی برای مشاوره برای انجام این امر درنظر گرفته است.

در همین راستا، روز دوشنبه (هفدهم خردادماه) از ساعت 14 تا 16 در سالن همایش ساختمات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران؛ نشستی با حضور کارشناسان ارشد اداره مالیات برگزار می‌شود تا کتابفروشان، ناشران - کتابفروشان و ناشران پرسش‌ها و ابهامات خود در زمینه‌ی چگونگی اعمال معافیت مالیاتی و نحوه‌ استفاده از آن را با این کارشناسان در میان بگذارند.

سال گذشته نیز در ایام پرکردن اظهارنامه‌های مالیاتی؛ کارشناسان اتحادیه به ناشران و کتابفروشانی که برای نوشتن دفاتر خود نیاز به راهنمایی و آموزش در این زمینه داشتند؛ مشاوره‌ دادند.

بر اساس لیستی که سال گذشته اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای پیگیری معافیت مالیاتی به معاونت فرهنگی ارسال کرده بود؛ ۵۱۱ کتابفروش و ۱۷۶ ناشر-کتابفروش عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از پرداخت مالیات معاف شده بودند که احتمالا این تعداد برای سال جاری افزایش داشته باشد.

کد خبر : ۳۷۶۲۰۸