خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

اقتصاد مقاومتی دورنمای رشد معنوی در راستای آرمان‌های امام (ره) است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنچه امروز به عنوان اقتصاد مقاومتی توسط رهبری معظم انقلاب به عنوان سیاست کلی نظام ابلاغ شده، دورنمایی از رشد معنوی کشور در راستای آرمان های حضرت امام (ره) است.

به گزارش ایلنا، علی جنتی روز سه‌شنبه در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در حسینیه جماران ضمن دیدار با حجت الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام (ره)، افزود: روح تازه‌ای که امام در کالبد ملت به ویژه جوانان دمید، توانست فضائل اخلاقی گسترده‌ای را در جامعه ایران به وجود آورد. 

وی گفت: روحیه استکبارستیزی و استقلال طلبی امام (ره)، توانست به عدالت اجتماعی و در عین حال فقرزدایی و رهایی بخشی جامعه و برداشتن شکاف‌های سیاسی منجر شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امام خمینی (ره) دارای اجتهاد کامل در حوزه‌های مختلف تخصصی بود و توانست اسلام سیاسی را به درستی در کشور مطرح کند. 

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ثمره تفکرات امام (ره) است، کسی که به ساده زیستی و نقش وحدت در کشور اذعان داشت. 

عضو کابینه دولت یازدهم افزود: حسینیه جماران محل حضور انسانی است که توانست به خودسازی انسان‌های دیگر را دعوت کند و امروز به برکت رهنمودهای آن پیر سفر کرده و همچنین هدایت‌های مقام معظم رهبری، ملت ایران توانسته بر مشکلات فائق آید و به استقلال و آزادی دست پیدا کند. 

جنتی اظهار کرد: مردمسالاری دینی امام (ره) بنیان و نهاد ملت را در چارچوب حکومت‌های دموکراتیک دنیا به خوبی نشان می‌دهد و صندوق‌های رأی در کشور نشان این مدعا است. 

وی گفت: امام (ره) ملت را از زنجیر استکباری نجات داد، به ملت آزادگی آموخت و آنکه چگونه بر عقیده خود پافشاری کند و ما ملت امروز به برکت آرمان خواهی و ارزش‌های امام (ره) در دنیا نه تنها دارای احترام هستیم، بلکه در مسائل و عقاید علمی، تخصصی خود به پیشرفت گسترده‌ای دست پیدا کردیم. 

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز میلیون‌ها نفر از جهان برای رهایی از خودباختگی، از امام خمینی (ره) الهام می‌گیرند، می‌توان از ملت لبنان که نمونه بارز ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است نام برد و حزب الله لبنان از آموزه‌های امام (ره) رشد پیدا کرد و اکنون به خوبی در برابر زیاده خواهی های رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی می‌کند. 

در این دیدار که حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) نیز حضور داشت، جنتی اظهار کرد: ملت ایران همواره پشتیبان آرمان‌ها و ارزش‌های امام (ره) و همچنین جامعه فرهنگی ایران با حضور در این مکان مقدس با یادگار امام (ره) عهد و پیمان می‌بندند که همواره پیرو آرمان‌های امام (ره) بوده و از اندیشه‌های امام (ره) دست برندارد و تلاش می‌کنیم نسل جوان را با اندیشه و آرمان‌های امام (ره) آشنا کنیم.

کد خبر : ۳۷۶۶۷۰