خبرگزاری کار ایران

مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای سقفز با پیام مهتاب کرامتی پایان یافت؛

ضرورتِ تقسیم مساوی امکانات در تمام شهرهای کشور

«مهتاب کرامتی» بازیگر سینما و سفیر حسن نیت «یونیسف» و داور مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر گفت: به نظر من، باید امکانات در تمام شهرهای کشور به تساوی برقرار و وجود داشته باشد؛ چون استعدادهای زیادی در شهرستان‌ها داریم که شاید به دلیل توجه نکردن به آنها به عرصه ظهور نرسند.

به گزارش ایلنا؛ مهتاب کرامتی؛ بازیگر سینما و سفیر حسن نیت «یونیسف» UNICEF صندوق کودکان ملل متحد در ایران، که در کنار «مرتضی پورصمدی» عکاس و فیلمبردار باسابقه سینمای ایران، «تورج اصلانی» عکاس و فیلمبردار تجربه‌گرای سینمای ایران، «مهدی احمدی» بازیگر سینما و نقاش، «ایرج عاشوری» هنرمند عکاس، «کامران شریفی» استاد دانشگاه و هنرمند عکاس و «محسن صمدی» استاد دانشگاه و هنرمند عکاس سنقری، داور مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر را برعهده داشت؛ به دلیل مشغله زیاد نتوانست در این رویداد هنری حضور داشته باشد و پیام تصویری  وی در مراسم اختتامیه مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر پخش شد، که در آن آمده است: سلام، خیلی خوش آمدید به مسابقه عکاسی سنقر، متأسفم که به دلیل مشغله زیاد نشد که در کنار شما عزیزان و دوستان سنقری باشم؛ خیلی دلم می‌خواست که شهر سنقر را ببینم، ولی امیدوارم در سال‌های آینده در کنار مسابقه‌ای که قطعاً تکرار خواهد شد، من بتوانم در کنار شما عزیزان باشم. عکس‌ها را دیدم و در بین عکس‌ها، عکس‌های بسیار خوبی بود که نشان می‌دهد دوستانی که در این زمینه فعال هستند و مطمئنم که اگر پشتکار داشته باشند؛ عکاس‌های حرفه‌ای زیادی از آنها را شاهد خواهیم بود، همانطور که هم اکنون هنرمندان عزیزی از این شهر، در سطح حرفه‌ای سینمای ایران حضور دارند.  

در بخش دیگری از این پیام تصویری آمده است: امیدوارم از این دست اتفاق‌ها در شهرستان‌های مختلف بخصوص در سنقر بیفتد؛ به نظر من، باید امکانات در تمام شهرها به تساوی برقرار و وجود داشته باشد چون استعدادهای زیادی در شهرستانها داریم که شاید به دلیل توجه نکردن به آنها و اینکه آموزش ندیده‌اند؛ به عرصه ظهور نرسند.        

در بخش پایانی پیام «مهتاب کرامتی» بازیگر سینما و سفیر حسن نیت «یونیسف» آمده است: موفق باشید، امیدوارم در سال‌های آینده، این مسابقه عکاسی پربارتر باشد و ما عکس‌های حرفه‌ای‌تری ببینیم و قطعاً بتوانیم انتخابهای بیشتری داشته باشیم. شاید که بشود کار خوبی کرد و آن این است که منتخبین این مسابقه را بیاوریم و کارهایشان را در تهران نمایش بدهیم که فکر می‌کنم برای آینده حرفه‌ای آنها بتواند مثمرثمر باشد.

مراسم اختتامییه مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر، با حضور «مهدی ربانی» معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، «علیرضا ایزدی» فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی، «نادر حیدریان» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی، اعضای هیئت داوران جشنواره، تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون کشور، ازجمله؛ «مریم بوبانی»، «نیلوفر خوش‌خلق»، «فرهاد جم»، «رامین راستاد»، «تورج اصلانی»، «سیاوش درخشی»، «رضا عباسی»، «حسن اصلانی» و «مهدی اصلانی» دبیر جشنواره عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر، «هادی ساعدمحکم»، تعدادی از هنرمندان شهرستان سنقر و کلیایی و شهرهای مختلف استان کرمانشاه و شمار کثیری از مردم هنردوست این شهرستان، در محل کانون امام خمینی (ره) شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، برندگان بخش‌های مختلف معرفی و لوح تقدیر و جوایز نقدی به آنان اهدا شد.

اکران فیلم سینمایی «جینگو» به کارگردانی تورج اصلانی

قبل از مراسم اختتامیه مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر، فیلم سینمایی «جینگو» به کارگردانی «تورج اصلانی» و با حضور این مدیر فیلمبرداری بین‌المللی سینمای ایران، تعداد از بازیگران این فیلم از جمله؛ «نیلوفر خوش‌خلق»، «سیاوش درخشی» و «داریا اصلانی» بازیگر خردسال آن، در سالن کانون امام خمینی (ره) سنقر و کلیایی روی پرده رفت و مورد استقبال بی‌سابقه سینمادوستان این شهرستان قرار گرفت.

فرهنگ تنها ابزاری است که به بقای یک ملت کمک می‌کند 

علیرضا ایزدی؛ فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی در این مراسم گفت: به همه هنرمندانی که در این مراسم حضور دارند خیرمقدم می‌گویم و بخصوص از خانواده اصلانی تشکر ویژه‌ای دارم؛ همه ما یک دغدغه‌ و نگاهی داریم و شاید متفاوتر به مسائل فرهنگی نگاه می‌کنیم. فرهنگ تنها رمز و ابزاری است که به بقای یک ملت کمک می‌کند؛ آنچه که به این رشد

وی گفت: هنر چه در قالب سینما و تئاتر و چه در قالب موسیقی اصیل سرزمینمان چه در سایر رشته‌های هنری؛ در این دوره زمانه سخت است که از هنر و از ارزش یک فرهنگ و ارزش انسانها حرف بزنیم و از آنها دفاع کنیم. منتها آنچه که باعث می‌شود که این فرهنگ ماندگار باشد به واسطه همین هنرمندهای ارزشمند کشور است.  

هنر عکاسی هنر مظلومی است

ایزدی در ادامه تأکید کرد: یکی از شیوه‌های برقراری این مانایی و بزرگ کردن و رسیدن به آن اوج، هنر ثبت واقعیتهاست و آن هنر عکاسی است که به وجود آقای «تورج اصلانی» و همه عزیزانی که در این حوزه زحمت کشیدند افتخار می‌کنیم. هنر عکاسی، هنر مظلومی است ولی تأثیر عجیبی برای ماندگاری سایر هنرها دارد. آنچه که ما با یک تصویر، چه با لبخند چه با اشک استقبال می‌کنیم بهترین خاطره است برای اینکه ارزش آن را می‌دانیم. وقتی که شما تصویر استاد شجریان را می‌بینید ناخودآگاه بخشی از خاطرات تلخ و شیرین برایتان زنده می‌شود و یا هر تصویری که توسط عکاسان هنرمند به ثبت می‌رسند به انتقال فرهنگی کمک می‌کند.     

جامعه‌ای که ارزش هنر و هنرمندش را نمی‌داند قطعاً به قهقرا خواهد رفت

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر تاریخ معاصر هنری مان را مروری بکنیم متوجه می‌شویم که پر از فراز و نشیبهاست؛ قومی، کشوری و مملکتی دارای الفبای فهم و شعور برای توسعه است که بتواند ارزش هنر و هنرمندش را بداند. آن جامعه‌ای که ارزش هنر و هنرمندش را نمی‌داند قطعاً به قهقرا خواهد رفت. بایستی قدر بدانیم، سرزمین مقدس ایران زمین، در هر زمینه‌ای نامش با هنرمندانش عجین شده است. اگر قدردان هنرمندانمان نباشیم فردا روز، توان برافراشتن این پرچم عزیز ایران بزرگ را نداریم.    

تأسیس دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در سنقر و کلیایی

در ادامه این مراسم، «کامران رضایی» سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران ـ دفتر کرمانشاه گفت: برقراری گردهمایی و چنین جشنواره‌ای در شهرستانها خیلی مشکل است؛ امیدوارم همه مسئولین ما روزنامه و کتاب بخوانند و دوست دارم روزی برسد و یک مسئول به دیدن یک فیلم بنشیند، واقعاً چه اشکالی دارد. انجمن سینمای جوان قبل از اینکه به ابزار و امکانات متکی باشد به نیروی انسانی متکی است و با کمال افتخار نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران در شهرستان سنقر و کلیایی به آقای «مهدی اصلانی» محول می‌شود. از خیرین فرهنگی، برادران اصلانی تشکر می‌کنم امیدوارم که خداوند به آنها طول عمر بدهد و همیشه بدین‌گونه پرانرژی برای شهر و دیارشان خدمت کنند.    

هنرمندان شهرستان سنقر و کلیایی تحت پوشش بیمه تکمیلی

در ادامه مراسم اختتامییه مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر، «مهدی اصلانی» دبیر این جشنواره اعلام کرد که از طرف دکتر احمدی رئیس و خانم «حق‌شعار» مشاور صندوق اعتباری هنر، تمامی هنرمندان شهرستان سنقر و کلیایی از این به بعد، به شکل رسمی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت و هنرمندانی نیز که نشان درجه یک هنری دارند از این به بعد، شامل مستمری بگیران خواهند بود.

دیالوگ فرماندار با هنرمندان

در بخش دیگری از این برنامه، «تورج اصلانی» فیلمبردار تجربه‌گرای سینمای ایران، گفت: آقای فرماندار با بیاناتشان به ما نشان دادند که شعور و ادبیات یک مسئول در شهر، بعد از سال‌ها به ما اجازه دیالوگ می‌دهد و ما سال‌های سال بود که این دیالوگ را نمی‌توانستیم با مسئولی برقرار بکنیم و آقای ایزدی از این بابت خوشحالم؛ ادب و فرهنگ شما به ما اجازه دیالوگ می‌دهد و ما می‌توانیم با شما مکالمه‌ای داشته باشیم. به عنوان یک مسئول، که حامی فرهنگ هستید به شما و به مجموعه خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی آقای حیدریان خسته نباشید می‌گویم که برای این اتفاق هنری حامی «مهدی اصلانی» و تیم اجرایی این رویداد هنری بودند.

امیدوارم شادمانی بیافرینیم

برنده جایزه بهترین فیلمبرداری بخش اصلی شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» اسپانیا در ادامه افزود: همچنین از «علی حشمتی» تشکر ویژه‌ای دارم که واقعاً برادرانه در کنار «حسن اصلانی» در بخش اجرایی بودند، ایشان یکی از ستون‌های اجرایی این اتفاق بود که با تلاش‌ها و دلسوزی‌های خود تا آخرین لحظه در کنار ما بودند.   

برنده جایزه «قورباغه برنزی» بهترین فیلمبرداری بیستمین جشنواره تخصصی فیلمبرداران سینما در جشنواره بین‌المللی «پلوس کمرایمیج» لهستان، در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: امیدوارم با احترام برای پرچمی که برایش خون‌ها دادیم به نظامی که استحکام پیدا کرده است، یا همین اعتقاد و ایمان، شادمانی بیافرینیم. هشت سال حماسه آفریدیم، سال‌هاست مقاومت می‌کنیم و همین جوری ما پشتوانه 80 میلیونی برای هزاران مسیر فرهنگی مشترک داریم، امیدوارم همه حامی این باشیم در این شهر، جنب و جوش باشد و با شادمانی جشن بگیریم.   

برنده جایزه بهترین فیلمبرداری ششمین مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» استرالیا در پایان تصریح کرد: امیدوارم همه قدر سرمایه‌های فرهنگی و هنری این شهر را بدانیم و همه در مقابل همه اینها مسئول باشیم.

هیچ چیزی غیر از هنر، جهان را نجات نخواهد داد

در ادامه این برنامه، «مریم بوبانی» بازیگر سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون کشور گفت: به نوبه خود از آقای فرماندار و همه کسانی که به برگزاری این رویداد هنری کمک کردند تشکر می‌کنم. ما بایستی اینقدر بخش فرهنگ و هنر را تشویق کنیم که جوانها به این سمت و سو کشیده بشوند؛ چون اینها امیدهای آینده کشور ما هستند.

وی همچنین گفت: امید دارم که مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر ادامه پیدا کند و جوانها تشویق بشوند برای اینکه در مسیر فرهنگ و هنر حرکت کنند؛ چون هیچ چیزی غیر از هنر، جهان را نجات نخواهد داد.

برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره

در بخش دیگری از این مراسم، اعضای هیئت داوران مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر که عبارت بودند از: «مهتاب کرامتی» بازیگر سینما و سفیر حسن نیت «یونیسف» UNICEF صندوق کودکان ملل متحد در ایران، «مرتضی پورصمدی» عکاس و فیلمبردار باسابقه سینمای ایران، «تورج اصلانی» عکاس و فیلمبردار تجربه‌گرای سینمای ایران، «مهدی احمدی» بازیگر سینما و نقاش، «ایرج عاشوری» هنرمند عکاس، «کامران شریفی» استاد دانشگاه و هنرمند عکاس و «محسن صمدی» استاد دانشگاه و هنرمند عکاس سنقری آرای خود را بدین گونه اعلام کردند:

بخش موبایلی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «محمدصالح شریفی» از شهرستان سنقر و کلیایی به عنوان نفر اول.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «بهناز ملک حسینی» از شهرستان سنقر و کلیایی به عنوان نفر دوم.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «محمد بشیری» از شهرستان سنقر و کلیایی سنقر به عنوان نفر سوم.

بخش حرفه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سید «ابراهیم پیره» از شهرستان سنقر و کلیایی سنقر به عنوان نفر اول.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «آرزو شیربیگی» از شهرستان سنقر و کلیایی سنقر به عنوان نفر دوم.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «محمدصالح شریفی» از شهرستان سنقر و کلیایی سنقر به عنوان نفر سوم.

بخش میهمان:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «مصطفی حسن‌زاده» از شهرستان بندر ترکمن به عنوان نفر اول.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «ادریس خسروی‌زاده» از شهرستان جوانرود به عنوان نفر دوم.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «پویا قبادی» از شهرستان اردبیل به عنوان نفر سوم.

جایزه ویژه عکس سلفی با سنقر:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «رامین راستاد» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و میهمان ویژه جشنواره.

جشنواره عکس موبایلی و حرفه‌ای انتخاب برتر سنقر با موضوع انتخابات با همت «مهدی اصلانی» هنرمند عکاس و همچنین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.

کد خبر : ۳۷۷۶۹۹