خبرگزاری کار ایران

واکنش وزیر ارشاد به مطلب روزنامه کیهان/ پنجاه کیلو آلبالو نباید مجوز می‌گرفت

علی جنتی نسبت به چاپ عکس‌هایی از محمدرضا شجریان با برخی افراد خاص در روزنامه کیهان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی به صفحه اول روزنامه کیهان واکنش نشان داد.

وزیر ارشاد در حاشیه نشست امضای تفاهم‌نامه میان سازمان سینمایی و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من این مساله را دیدم و باید در هیات نطارت بررسی شود تا اگر تخلفی رخ داده؛ با آن برخورد شود. اگر افترا و سیاه‌نمایی باشد و مشمول قوانین شود؛ قطعا با آن برخورد می‌شود. البته در این میان شاید تحلیل سیاسی شده باشد.

 

35

تصمیم وزیر برای سه فیلم "پنجاه کیلو آلبالو"؛ "بارکد" و "فروشنده"

وزیر ارشاد در حاشیه نشست امضای تفاهم‌نامه میان سازمان سینمایی و دانشگاه آزاد اسلامی درباره سرنوشت اکران فیلم پنجاه کیلو آلبالو گفت: ما یک شورای صدور پروانه ساخت داریم که برای فیلم‌ها تصمیم می‌گیرد. بعد از ساخت فیلم‌ها؛ شورای صدور پروانه نمایش که شامل افرادی فرهیخته است؛ درباره فیلم‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. البته در این میان گاهی اتفاقاتی هم می‌افتد.

جنتی افزود: وقتی فیلم پنجاه کیلو آلبالو اکران شد و من اعتراصات را دیدم؛ گفتم فیلم را بیاورند تا آن را ببینم. با دیدن فیلم متوجه شدم اعتراصات به این فیلم درست است و در این فیلم الگوسازی غلطی صورت گرفته و آموزش بدی دارد. اگر قبل از اکران آن را دیده بودم؛ قطعا اجازه نمی‌دادم فیلم مجوز بگیرد اما از آنجا که دو هفته از اکران فیلم بیشتر باقی‌نمانده بود؛ دیگر پایین کشیدن آن درست نبود. به همین دلیل بعداز اکران به آن واکنش نشان دادم. البته برای اکران نمایش خانگی و شهرستانهای فیلم باید دقت بیشتری شود.

وزیر ارشاد درباره دو فیلم فروشنده و بارکد نیز گفت: این دو فیلم را دیده‌ام و مشکل خاصی ندارند و می‌توانند نمایش داشته باشند.

وی افزود: هیچ دستوری برای تغییر اعضای شورای پروانه نمایش و ساخت نداده‌ام و خبر تغییر صحت ندارد.

جنتی گفت: به تهیه‌کننده‌ها گفته‌ایم تیزرهای فیلم‌های سینمایی نباید در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود. البته باید صداوسبما همکاری بیشتری کند تا تیزرها از صداوسیما پخش شود آنهم با قیمت پایین‌تر از آگهی‌های تجاری.

کد خبر : ۳۷۸۵۹۸