خبرگزاری کار ایران

نمایندگان خبرگزاری‌ها در هیات رتبه‌بندی انتخاب شدند

نشست مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها به منظور تصویب پیش‌نویس شیوه نامه رتبه بندی خبرگزاری ها و انتخاب نمایندگان مدیران مسئول در هیات رتبه بندی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور مدیران مسؤول خبرگزاری‌های عمومی و تخصصی برگزار شد، علی متقیان و صابر فرزام به ترتیب به نمایندگی از خبرگزاری‌های عمومی و تخصصی و محمد کریمی(خبرگزاری تسنیم) و مریم جمشیدی(خبرگزاری آنا) به عنوان سردبیر به انتخاب مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها، برای عضویت در هیات رتبه‌بندی انتخاب شدند.

بر این اساس، شیوه‌نامه رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها، یکشنبه آینده منتشر و به عنوان معیار رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها در تابستان ٩٥ قرار خواهد گرفت که نتایج آن در مهرماه اعلام می‌شود. مرحله اول رتبه‌بندی خبرگزاری‌های کشور در شش ماهه اول سال ٩٤ اجرا و نتایج آن در زمستان ٩٤ اعلام شد.

در جلسه امروز مدیران مسؤول خبرگزاری‌های «ایسنا، ایکنا، ایلنا، ایمنا، آنا، اقتصادی ایران، پانا، تسنیم، خبرآنلاین، دفاع مقدس، رسا، شبستان، علم و فرهنگ، قدس، کردپرس، موج» حضور داشتند.

هیات رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها از ترکیب زیر تشکیل می‌شود:

١. مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری داخلی به عنوان رئیس هیات

٢. دو نفر از استادان علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری به انتخاب مجمع روسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران

٣. دو نفر از مدیران مسئول (یک خبرگزاری عمومی و یک خبرگزاری تخصصی) به انتخاب خودشان

٤. دو سردبیر یا مسئولان ارشد تحریریه خبرگزاری (به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری‌ها)

٥. یک نفر از روزنامه نگاران برخط به عنوان مسئول دبیرخانه و دبیر هیات رتبه‌بندی با انتخاب معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و بدون حق رای.

کد خبر : ۳۷۹۰۴۹