خبرگزاری کار ایران

در مراسم اکران افتتاحیه فیلم ایستاده در غبار مطرح شد:

چهره واقعی سردار همت و متوسلیان با سیاست قاطی شده است +عکس

اکران افتتاحیه فیلم ایستاد ه در غباربا حضور خانواده احمد متوسلیان،هنرمندان سینما و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که شب گذشته پنج شنبه ۲۰ خرداد در پردیس کوروش برگزار شد؛ بابک حمیدیان گفت: کاش به جای  برخی فیلم‌هایی که تا کنون  دو تا سه تای آنها ساخته شده ،ایستاده در غبار ۲ و ۳ می‌ساختیم زیرا  احمد متوسلیان یک شخصیت جدی بود که اگر خشونت می‌کرد، به این خاطر بود که می‌دانست جنگ جدی است.

وی با اشاره به اهمیت فیلم ایستاده در غبار گفت: این فیلم چکیده رویاهای من است. اگر محمدحسین مهدویان همین مسیر را ادامه دهد از او می‌خواهم که من را به عنوان هنرور بپذیرد و باور کنید که این حرف شعار نیست.

نرگس آبیار کارگردان فیلم نفس گفت: جنگ همیشه بستری است که مردان بزرگ را پرورش می‌دهد چون در این شرایط است که آنها با مفاهیم عمیق معنوی و مقوله مرگ و شهادت آشنا می‌شوند. متوسلیان و همت از این دسته هستند که متاسفانه گاهی زندگی این قبیل افراد با سیاست قاطی می‌شود اما این فیلم چهره غبار گرفته‌شان را می‌زداید و روی واقعی‌شان را می‌بینیم.

وی با اشاره به توقف اکران فیلم عادت نمی‌کنیم گفت:  از این فرصت استفاده می‌کنم و می‌خواهم از فیلم سینمایی «عادت  نمی‌کنیم» بگویم. فیلمسازی کار بسیار سختی است امیدوارم اتفاقاتی که برای برخی فیلم‌ها افتاده و سینماگران از جمله عوامل این کار را ناراحت کرده هرچه زودتر برطرف شود.

حمید فرخ‌نژاد نیز گفت:  از نقش اول این فیلم به خاطر بازی‌اش تشکر می‌کنم و متأثر شدم از اینکه داوران جشنواره فیلم فجر بازی هادی حجازی فر  را ندیدند.

محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» نیز با تشکر از کسانی که امروز حاضر شده بودند  گفت :  بعد از شنیدن  خبر احتمال اطادی احمد متوسلیان، کمپینی با عنوان «احمد متوسلیان را آزاد کنید» شکل گرفت و ما هم دوست داریم این فیلم تبدیل به پیوست مردمی باشد. به همین خاطر نامه‌ای به جواد ظریف وزیر امور خارجه نوشتیم و خواستار پیگیری آزادی احمد متوسلیان شدیم.

حاج عباس برقی از همرزمان متوسلیان نیز گفت : این فیلم در محضر مقام معظم رهبری به نمایش درآمد و ایشان همین امروز نظرشان را نسبت به این اثر فرمودند؛ که فیلم بسیار فاخری است.

هادی حجازی فر بازیگر نقش احمد متوسلیان نیز گفت: امیدوارم این فیلم را دوست داشته باشید. من تمام تلاش را کردم بازی درستی داشته باشم. اگر این اثر را پسندیدید ما را حمایت کنید. این فیلم را به روح پدرم و دو عموی شهیدم تقدیم می‌کنم.

کد خبر : ۳۷۹۳۱۵