خبرگزاری کار ایران

انتشارات الهدی مهمان نمایشگاه گوادلاخارا 2016 شد

ماریسول شولتس (رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادالاخارا) که از سال 2010 تاکنون ریاست نمایشگاه را برعهده دارد در دیداری که با مدیران انتشارات بین المللی الهدی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشت، سابقه‌ی طولانی این انتشارات در ترجمه و نشر فرهنگ ایران زمین به زبان‌های مختلف را شایسته تقدیر دانسته و برای حضور در بخش کپی‌رایت این دوره که در تاریخ 6-14 آذر 1395 برگزار می‌شود از این موسسه دعوت به عمل آورد.

به گزارش ایلنا، گروه انتشارات بین‌المللی الهدی به عنوان نماینده‌ی 25 ناشر ایرانی و با حضور نمایندگان آژانس ادبی نوروزبرای تبادل و ترجمه آثار هنری، ادبی و تاریخی خود و ناشران گروه در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و با ناشران، مولفان، مترجمان و دست اندرکاران حوزه‌ی نشر کشورهای اسپانیایی زبان جلسات مشترکی را برگزار خواهد نمود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مکزیک از سال ١٩٨٧ هر سال به مدت 3 روز در ماه نوامبر در گوادالاخارا  برگزار می‌شود.

 این نمایشگاه بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در جهان است به طوریکه ۱۷ هزار ناشر، نویسنده، کتابدار و کتاب فروش از ۴۰ کشور جهان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

برگزاری بیش از ۳۰۰۰ برنامه مختلف برای ناشران و بازدیدکنندگان جوان و کتابدوست ازجمله میزگردها، سمینارها، کنفرانس‌های مختلف، جوایز ارزنده ادبی، ارائه برنامه‌های آکادمیک از سوی دانشگاه گوادالاخارا، جلسات کتابخوانی، برنامه‌های ویژه کودکان، موسیقی زنده، تئاتر و فیلم، جذابیت خاصی به این نمایشگاه بخشیده ومورد استقبال حدود 600 هزارنفر بازدیدکننده قرار می‌­گیرد.

تأکید نمایشگاه بر فرهنگ و ادبیات اسپانیولی است و هر ساله یکی از شهرهای جهان که حداقل بخشی از مردم آن به این زبان سخن می‌گویند به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه انتخاب شده و مسئولان آن به معرفی ویژگی‌های فرهنگی و ادبی شهر خود می‌پردازند.

امریکای لاتین مهمان افتخاری 30 امین دوره این نمایشگاه است و بیست و سه کشور اسپانیایی زبان نیز در آن حضور خواهند داشت.

کد خبر : ۳۸۰۲۲۴