خبرگزاری کار ایران

علی جنتی در تشییع پیکر مرحوم حمید سبزواری:

سبزواری در حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار خواهد بود+تصاویر

مراسم تشییع پیکر مرحوم حمید سبزواری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام و رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مراسم تشیع پیکر حمید سبزواری شاعر انقلاب امروز صبح (24 خردادماه) با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و مقامات مسئول در حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این مراسم؛ محمدی گلپایگانی (رئیس دفتر مقام معظم رهبری) پیام تسلیت ایشان را قرائت کرد.

بعد از او؛ علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) طی سخنانی بیان کرد: ضایعه درگذشت حمید سبزواری چهره ماندگار انقلاب را خدمت مقام معظم رهبری، خانواده معزز آن مرحوم، جامعه ادبی و جامعه فرهیختگان و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: بعد از قرائت پیام پرمغز مقام معظم رهبری سخنی باقی نمی‌ماند و تنها به منظور ادای ادب و احترام به ساحت آن استاد ارجمند سخن می‌گویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی افتخار داشتم که در صداوسیمای جمهوری اسلامی هنگامی که ایشان در شورای شعر سیما حضور داشتند در خدمتشان باشم و با شناختی که در طول 37 سال گذشته از ایشان داریم؛ او را چهره‌ای مخلص، فداکار و دارای بصیرت نسبت به آنچه بر او می‌گذشت؛ شناختم.

جنتی با اشاره به مضمون اشعار سبزواری بیان کرد: او در راه آرمان‌های انقلاب و علیه استکبار جهانی شعر سرود و شعرهایش همه ماندگار بود. اشعار او در دفاع مقدس نقش مهمی داشت. ما همه حوادث را در اشعار او می‌بینیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مضمون اشعارش همه بدیل بود و با طبعی بسیار لطیف شعر می‌سرود. اشعار استاد حمید سبزواری که امروز به عنوان سرودهای انقلابی، گوش‌نواز مردم ماست؛ در حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار خواهد بود.

جنتی در پایان سخنان خود گفت: درگذشت این چهره ماندگار ضایعه بزرگی برای جامعه فرهنگی ماست.

یک بیت گاهی کار صد مقاله و سخنرانی را انجام می‌دهد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم گفت: سبزواری شاعری بود که عمر دراز و طولانی خود را در مسیر اعتقاداتش گذراند. در این مدت حدود ۷۵ سال شعر سرود و زحمت کشید و قلم زد و سخن گفت و جلسات ادبی را اداره کرد و آنگاه که ندای ملکوتی امام در جهت خیزش انقلاب بلند شد؛ لبیک گفت و بهترین سرودها را تقدیم نظام مقدس و انقلاب کرد. سرودهایی ماندگار که با تاریخ این نظام مقدس و انقلاب همراه است.

گلپایگانی ادامه داد: همه ما این سرودها که ملت ایران با آن آشنایی دارند را در ذهنمان داریم مثل «خمینی ای امام» یا شعری که در رثای شهید مطهری سرود «ای مجاهد شهید مطهر» سرود و مناسبت‌های دیگر. شعر اثری ماندگار است و یک بیت گاهی کار یک مقاله نه صد مقاله و سخنرانی را انجام می‌دهد.

وی همچنین افزود: بزرگان دین ما همه‌شان قدردان اشعار اینچنین بودند، امام خمینی و رهبر انقلاب قدر ایشان را می‌دانستند و او در ماه مبارک رمضان به رحمت خدا رفت. من به جامعه ادبی و حاضرین این ضایعه را تسلیت می‌گویم.

حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، شمسایی، عباسعلی براتی‌پور، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآنی کشور، محمدرضا سرشار ، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برخی حاضران در مراسم تشییع مرحوم سبزواری هستند.

در این مراسم سعید حدادیان و محمد گلریز مدیحه‌سرایی کردند و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی (رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه) نیز بر پیکر آن مرحوم اقامه‌ی نماز کرد.

    3

     2

1

6

کد خبر : ۳۸۰۲۵۰