خبرگزاری کار ایران

"ربنا" نمایشگاهی شد

گروه طراحی و ایده پردازی «گژ و راست» نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط «ربنا» را برپا می‌‌کند.

به گزارش ایلنا، «گژ و راست» نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط «ربنا» روز چهارشنبه این هفته در باغ موزه هنر ایرانی افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه که با آثاری از غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، اسرافیل شیرچی، محمد احصایی، محسن دایی‌نبی، احمد آریامنش، سالار احمدیان، کیخسرو خروش، امید خاکباز، جلیل رسولی، علیرضا سعادتمند، عین‌الدین صادق‌زاده، محمد فلسفی، محمد محمدپور، سعید نقاشیان و مهدی فلاح توسط گروه طراحی و ایده‌پردازی «کژ و راست» و باغ موزه هنر ایرانی برپا می‌شود، نخستین فعالیت رسمی این گروه هنری است.

رضا بنی‌اردلان، مدیر گروه «کژ و راست» درباره این گروه هنری گفت: گروه طراحی و ایده پردازی کژ و راست مجموعه‌ای است از برنامه‌ریزان پویا در حوزه فرهنگ و هنر کشور. کژ و راست با تکیه بر توانایی‌های بالا و انگیزه‌های والای خود، ایفای نقش پلی ارتباطی میان هنرمندان و سایر سطوح مردم را بر عهده گرفته است.

متاسفانه هنر در مفهوم واقعی خود، آنچنانکه مد نظر هنرمندان بوده، هیچ گاه حضور پر رنگی در متن اجتماع نداشته است. کژ و راست با ترسیم چشم‌اندازی بلند برای فعالیت‌های خود، مصمم به جبران این کاستی‌ها و دخیل نمودن هر چه بیشتر هنر در زندگی مردم می‌باشد.

گروه کژ و راست نام خود را وام دار کلام مهرانگیز مولانا جلال الدین محمد بلخی است آن هنگام که در غزلی، شمس سپهر سلوک خود را خطاب کرده، می‌گوید: هین کژ و راست می‌روی باز چه خورده‌ای بگو/ مست و خراب می‌روی خانه به خانه کو به کو

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه این هفته، 26 خرداد ماه ساعت 19 در باغ موزه هنر ایرانی با حضور علی مرادخانی، مرتضی کاظمی، سیدمحمد بهشتی، علیرضا سمیع‌آذر، حجت الاسلام شاهمرادی، حجت‌الاسلام محمدعلی‌زم، بهنام کامرانی، ایرج نعیمایی، مجید ملانوروزی، سفیر کشور لبنان، عباس سجادی و... برپا خواهد شد.

نمایشگاه «ربنا» از تاریخ 27 خرداد  تا تاریخ 11 تیر در باغ موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی، شماره‌ 30 از ساعت 18 تا 23 پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود.

کد خبر : ۳۸۰۳۷۲