خبرگزاری کار ایران

پرواز بادکنک قرمز تایوانی بر فراز موزه هنرهای معاصر

فیلم «پرواز بادکنک قرمز» به کارگردانی هو شیائوشین، روز چهارشنبه 26 خردادماه ساعت 5 بعدازظهر به زبان اصلی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، ششمین فیلم از بخش «یک فیلم‌ساز یک نگاه؛ مروری بر سینمای هو شیائوشین»، روز چهارشنبه 26 خرداد ماه ساعت 5 بعدازظهر، فیلم «پرواز بادکنک قرمز» محصول سال 2008 (تایوان – فرانسه) را پخش می‌کند.

«پرواز بادکنک قرمز» فیلمی به مدت 115 دقیقه است که به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

«پرواز بادکنک قرمز» بعد از «کافه لومیر» دومین فیلمی‌ست که هو شیائو شین، فیلم‌ساز تایوانی، در کشوری دیگر ساخته و هر کس با سینمای هو آشنا باشد می‌داند که فیلم‌هایش چگونه در تاریخ تایوان و فرهنگ چین ریشه دوانده‌اند، فیلم‌هایی که همواره درصدد بوده‌اند تا دقیق‌ترین جزییات تاریخی، ریزترین بده‌بستان‌های زندگی اجتماعی و بزرگ‌ترین و ظریف‌ترین احساسات فردی مردمان آن سرزمین را به تصویر کشند.

«پرواز بادکنک قرمز» در قدم اول فیلمی ا‌ست متعلق به مادر و پسر فرانسوی، سوزان و سیمون. روایت هو پیرامون زندگی آن‌ها بسط می‌یابد اما دوربینش جهانی بس وسیع‌تر را در قاب می‌گیرد: اتفاقات پیش‌پااُفتاده‌، فعالیت‌های روزمره، احساسات لحظه‌ای و عمیق، خاطره‌ها، آرزوها، حسرت‌ها، مکان‌ها در تعامل با آدم‌ها و اشیاء.

در این میان سونگ همچون نظاره‌گری ا‌ست بر زندگی این دو، عنصری آرام در قاب، هم به لحاظ روانی و هم مکانی، می‌بیند، معمولاً فقط می‌شنود و در هیچ موردی اظهار نظر نمی‌کند، او همچون هو در مقام فیلم‌ساز مداخله‌گر نیست، هر چند در نهایت این سونگِ فیلم‌ساز است که بادکنک قرمز را وارد زندگی سیمون می‌کند، همچون عنصری رهایی‌بخش، یک تخیل شناور که برای اوج گرفتن‌اش هیچ محدودیتی قابل تصور نیست.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده برنامه نمایش فیلم، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 5 عصر، به سینما تک به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۸۰۳۹۷