خبرگزاری کار ایران

انتخاب مدیران جشنواره موسیقی فجر / آیا خانه موسیقی پیش‌قدم خواهد شد؟

درحالیکه کمتر از هشت ماه تا برگزاری جشنواره موسیقی فجر مانده؛ هنوز رئیس این جشنواره و نیز چند و چون برگزاری آن مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ طی هفته‌های گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسات متعددی برای انتخاب مدیران جشنواره سی و دوم موسقی فجر برگزار کرده است. در این جلسات دفتر موسیقی نیز گزینه‌های خود برای ریاست و دبیری این جشنواره اعلام کرده و قرار است به زودی مدیران جشنواره مشخص شوند.

اما ابهامات متعددی درباره جشنواره موسیقی فجر وجود دارد که بخشی از آن به دور قبلی جشنواره بازمی‌گردد. ازسویی مطرح می‌شود ابهاماتی در بخش مالی جشنواره هنوز بدون پاسخ باقی مانده و این درحالی‌ست که حمیدرضا نوربخش رییس جشنواره سی و یکم وعده برگزاری جشنواره در «اتاق شیشه‌ای» و ارایه آمار شفاف مالی را به اهالی رسانه داده بود.

طبق قاعده قرار بود جلسه‌ای برای شفاف‌سازی مسائل مالی جشنواره برگزار شود که این اتفاق نیفتاد. چندی پیش نیز حمیدرضا نوربخش که خود تغییرات بنیادین در ساختار جشنواره ایجاد کرده و این تغییرات با انتقادات فراوانی نیز مواجه شده؛ اعلام کرد رئیس جشنواره سی و دوم نخواهد بود.

در شرایطی که کمتر از 8 ماه به آغاز جشنواره موسیقی فجر مانده، علی مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) هنوز رئیس جشنواره را معرفی نکرده و حتی مشخص نیست آیا جشنواره به سیستم سال قبل مدیریت خواهد شد یا خیر؟

جشنواره سی و یکم درحالی برگزار شد که اضافه شدن سمت رئیس جشنواره باعث کنار رفتن علی ترابی (مدیر جشنواره) شد و حسن ریاحی نیز در سمت دبیری جشنواره تقریبا فعالیت خاصی در جریان برگزاری جشنواره نداشت.  حذف بخش استعدادهای درخشان و نسلی دیگر؛ یکی دیگر از اقدامات نوربخش محسوب می‌شود که با انتقادات فراوانی مواجه است.

او همچنین برای اولین بار جشنواره فجر را جایزه محور کرد که البته در این مورد هم جشنواره بدهکار شد و تا مدتی جوایز بسیاری از هنرمندان پرداخت نشده بود. در این شرایط باید دید آیا بار دیگر معاونت هنری قصد جشنواره را همراه با خانه موسیقی و مدیرانش برگزار کند یا خیر؟

کد خبر : ۳۸۰۶۷۳