خبرگزاری کار ایران

اخشابی:تفریحات فردی شده است

اخشابی می‌گوید: در سالهای اخیر سرگرمی‌ها انفرادی‌تر شده و رسانه حضور جدی‌تری در میان مردم پیدا کرده است. این امر اگرچه از دستاوردهای زندگی مدرن است، اما نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

 به گزارش ایلنا، مجید اخشابی با اشاره به برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان و جشنواره شهر خدا گفت: رویکردی که در دهه‌های گذشته رسانه‌ها و سیاست‌گذاران فرهنگی کشور در ماه رمضان بر آن تاکید داشتند، فضای صرفا مذهبی بود، اما چند سالی است که این فضا تغییر کرده و شاهد برنامه‌های خاص، پرنشاط و شادی در این ماه هستیم.

وی افزود: این حرکت بسیار خوب و قابل تامل است. روزه‌داران در طول روز ریاضت می‌کشند و انتظار دارند که افطار تا سحر با برنامه‌ها و سرگرمی‌های متنوع و شاد مواجه شوند که رسانه‌ها و مدیران فرهنگی در این زمینه‌ها تلاش کرده‌ و می‌کنند و به نظر من حتی جای کار بیشتری هم دارد.

خواننده آلبوم «نیمه گمشده» با انتقاد از فردگرایی در جامعه و دنیای امروز گفت: در سالهای اخیر سرگرمی‌ها انفرادی‌تر شده و رسانه حضور جدی‌تری در میان مردم پیدا کرده است. این امر اگرچه از دستاوردهای زندگی مدرن است، اما نیاز به آسیب‌شناسی دارد. انتظار این است که در ماه رمضان برنامه‌های خاص‌تری اجرا شود که سنت‌های خوب گذشته را احیا کند.

وی با اشاره به جشنواره شهر خدا گفت: این هوشمندی مسئولان است که برنامه‌های خانواده محور اجرا می‌کنند و این برنامه‌ها اقدامی است در جلوگیری از فردگرایی و توجه دوباره به خانواده.

اخشابی با اشاره به آیتم‌های جشنواره شهرخدا گفت: از نگاه من مجموع برنامه‌ها عالی است. من مجموعه برج میلاد را تحسین می‌کنم که توانستند با برنامه‌ریزی‌هایی که کردند برج را علاوه بر کاربری‌هایی که بر اساس آن ساخته شده به مکانی فرهنگی- گردشگری و تفریحی تبدیل کند که خاطره‌سازی می‌کند.

وی اضافه کرد: پایتخت به این مکان احتایج داشت. در این فضا مدیران فرهنگی فضای گرمی را برای خانواده‌ها به وجود آوردند که تفرج کرده و از وقت خود استفاده کنند. الان انتظار می‌رود که برج میلاد بانی برنامه‌های فرهنگی و خانواده محور باشد و فرهنگسازی کند. این مکان فرهنگی باید آموزش‌های فرهنگی ارائه دهد و فرهنگسازی کند؛ این پتانسیل اکنون در برج میلاد وجود دارد.

اخشابی همچنین با اشاره به برنامه دعوت در برج میلاد گفت: تولید برنامه زنده تلویزیونی در فضای باز و در پیشگاه حضاری که در برنامه نشسته‌اند، کار بسیار دشواری است؛ دو وجهی است و انرژی زیادی می‌گیرد. اما ارزیابی من این است که برنامه بسیار خوبی بود و همه در مجموع تلاش خوبی داشتند.

ششمین جشنواره رمضانی شهرخدا برج میلاد تهران، تا ۱۵ تیرماه از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد میزبان شهروندان خواهد بود.

کد خبر : ۳۸۱۶۷۹