خبرگزاری کار ایران

ملانوروزی به ایلنا خبر داد؛

بدهی دویست میلیون تومانی جشنواره هنرهای تجسمی هفته آینده پرداخت می‌شود

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با بیان اینکه به دلیل تعدد جشنواره‌ها در جریان جزئیات آن‌ها قرار ندارد، گفت: در طول هفته آینده دبیرخانه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به تعهداتش درباره حق‌الاثر شرکت‌کنندگان عمل خواهد کرد و معوقات پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش اخباری مبنی براینکه دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر هنوز نتوانسته به تعهداتش درباره حق‌الاثر شرکت‌کنندگان و همچنین تسویه آثار بفروش رفته عمل کند؛ منتشر شد. همچنین مجموع مبلغ حق‌الاثر شرکت‌کنندگان و آثار فروش رفته جشنواره تجسمی فجر، بالغ بر دویست میلیون تومان برآورد می‌شود.

مجتبی آقایی درباره این خبر توضیح داد: متاسفانه دبیرخانه جشنواره به دلیل تامین نشدن بودجه سال گذشته نتوانست تعهدات خود را به شرکت‌کنندگان پرداخت کند.

جشنواره هنرهای تجسمی از دوره هفتم تعهداتش را پرداخت نکرده

او با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر پیگیر این موضوع بوده‌ایم، ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر نه تنها از دوره هشتم بلکه از دوره هفتم  نیز مبالغی از تعهدات خود را پرداخت نکرده است و اعتبار هزینه‌های جشنواره تامین نشده‌است.

دبیر هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان اینکه مبلغ این بدهی را دقیقا نمی‌دانم، گفت: برخی از آثاری که فروخته شده نیز هزینه‌های آن‌ها دریافت نشده. در حقیقت افرادی خواستار بعضی از آثار بوده‌اند اما در حال حاضر تمایلی به خرید آن ندارند و به همین دلیل ما نمی‌توانیم مطالبه‌ای از آنها داشته‌باشیم. البته ما با آن‌ها در تماس هستیم و این خریداران نیز انصراف از خرید نداده‌اند.

آقایی ادامه داد: جلساتی با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد که مسئولیت اصلی جشنواره را برعهده دارند، برگزار شده است. فراخوان‌های نهمین دوره جشنواره تجسمی فجر را به بازپرداخت این معوقات موکول کردیم.

تعدد جشنواره‌ها و هزینه‌ها پرداخت معوقات را به تاخیر انداخت

مجید ملانوروزی (مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد) نیز با بیان اینکه به دلیل تعدد جشنواره‌ها در جریان جزئیات جشنواره‌ها قرار ندارد، اظهارکرد: معمولا با ورود به سال جدید و شروع نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن و جشنواره موسیقی نواحی را داشته‌ایم. همچنین هزینه‌های جاری موزه را داشته‌ایم به همین دلیل پرداخت این معوقات باقی مانده است.

مبلغ آثار فروخته شده زیاد نیست

او با اشاره به اینکه مبلغ آثار فروخته شده زیاد نیست، ادامه داد: در طول هفته آینده دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر به تعهداتش درباره حق‌الاثر شرکت‌کنندگان عمل خواهد کرد و معوقات پرداخت خواهد شد.

کد خبر : ۳۸۱۸۴۹