خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر مقام معظم رهبری در افتتاحیه یک مستند

مجموعه مستند «مهر تابان» درباره زندگی علمای سرشناس استان اصفهان، با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی کلید خورد.

به گزارش ایلنا، مجموعه مستند «مهر تابان» تولید جدید شبکه مستند سیما، جمعه 28 خرداد ماه 95، با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید شبکه کلید خورد.

اولین تصاویر این مستند که به تهیه کنندگی امیرعباس شجاعی با موضوع زندگی، سلوک و فعالیت سیاسی و ارتباط برخی از علمای استان اصفهان با مردم ساخته می‌شود، در مسجد آل یاسین خیابان خواجه عبدالله تهران ضبط شد.

آیت‌الله گلپایگانی از آن رو به محل ضبط مستند آمده بود که پدرشان ازجمله شخصیت‌هایی هستند که در «مهر تابان» به ایشان پرداخته می‌شود.

مستند پرتره آیت‌الله خوانساری، بانو علامه امین، پدر آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله فیاضی گلپایگانی در قالب دیگر قسمت‌های این مجموعه تولید می‌شود.

رییس دفتر رهبری در مراسم کلید خوردن «مهر تابان» در سخنانی به خصایص فردی و اجتماعی پدر بزرگوار خود، ازجمله ارتباط با امام (ره) و دستگیری از مردم، فعالیت‌های انقلابی و... اشاره کرد.

وی همچنین با تمجید از شبکه مستند، آن را یک شبکه خوب دانست که تلاش زیادی برای موفقیت آن و رسیدنش به وضعیت کنونی انجام شده و خود را مخاطب این شبکه معرفی کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری همچنین پیشنهاد کرد، برخی برنامه‌های خوبی که در ساعات پایانی شب، روی آنتن می‌روند، در زمان مناسب‌تری پخش شوند.

آیت‌الله گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بلال را به عنوان موذن پیامبر (ص) می‌شناسیم، تلویزیون را بلال انقلاب دانست که معارف اسلام را منتشر می‌کند و در راستای فرمایش امام (ره) که صدا و سیما را یک دانشگاه دانسته‌اند، در حال پیشرفت است.

«مهر تابان» در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه مستند سیما تولید می‌شود.

کد خبر : ۳۸۱۹۶۷