خبرگزاری کار ایران

سفر نوازنده‌ای که واشنگتن پست؛ معصوم، عالی و بی‌عیبش خواند به تهران و رشت

مسترکلاس و کنسرت لیلی افشار (نوازنده گیتار کلاسیک) تیر و مرداد در رشت و تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ لیلی افشار امسال بار دیگر به ایران آمد تا پس از برگزاری مسترس کلاس نوازندگی گیتار کلاسیک در تیرماه؛ مرداد امسال طی روزهای 15 و 16 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود.

کنسرت افشار؛ بهترین گیتاریست کلاسیک زن و برنده جایزه «ارویل ایچ. گیبسن»  در تهران به اجرا قطعات آهنگسازان معاصر و موسیقی مناطق مختلف ایران اختصاص خواهد داشت. او همچنین مستر کلاس خود را یازدهم تیر برگزار می‌کند که این مسترکلاس در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته خواهد بود. لیلی افشار این روزها در دانشگاه ممفیس آمریکا مشغول تدریس است و هرساله مستر کلاس‌هایی را در ایران برگزار می‌کند که امسال برای دومین بار به رشت خواهد رفت.

لیلی افشار نوازنده‌ای است که روزنامه واشنگتن پست او را «فوق‌العاده معصوم، عالی و بی‌عیب و نقص و قابل توجه» توصیف کرده؛ نخستین نوازنده زن در جهان است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک به درجه دکتری دست یافته است.

او تاکنون در کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا، فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آفریقا، نیوزیلند، استرالیا و آمریکای جنوبی کنسرت‌های متعددی را برگزار کرده و در «ویگمور هال لندن»، «مرکز هنرهای اجرایی کندی»، «فستیوال موسیقی گرند تیتن»، «فستیوال موسیقی اسپن»، «مدرسه هنرهای تجسمی بنف»، «فستیوال موسیقی منتون» و «آکادمی آمریکیایی در رم» به اجرا پرداخته است.

کد خبر : ۳۸۲۵۷۲