خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های اکران دو فیلم؛

اعتراض مهدویان به صداوسیما و اصلاح بارکد روی پرده

کارگردان فیلم سینمایی ایستاده در غبار به نحوه پخش تیزرهای این فیلم از صداوسیما اعتراض کرد و سازنده فیلم بارکد نیز مجبور شد فیلم را دو بار اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دور جدید اکران فیلم‌های سینمایی آغاز شده و در این میان؛ "ایستاده در غبار" به کارگردانی محمدحسین مهدویان و فیلم سینمایی "بارکد" به کارگردانی مصطفی کیایی از هفته گذشته نمایش خود را آغاز کردند. با این وجود اکران بدون حاشیه نبوده است.

ایستاده در غبار درباره زندگی احمد متوسلیان است و تاکنون با استقبال خوبی همراه شده اما به نظر می‌رسد از تبلیغات تلویزیونی خوبی برخوردار نیست. این مسئله اعتراض کارگردان را نیز به دنبال داشته است.

محمدحسین مهدویان در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: تلویزیون عزیز‌! علی‌الخصوص شبکهٔ محترم سه! تو رو خدا، سر جدتون این تیزر فیلم ما رو درست پخش کنید. لطفن وسط بازی‌های جام ملت‌های اروپا، تیزر همهٔ فیلم‌های سینمای ایران رو پخش کنید، نه فقط یک فیلم خاص. بعد می‌گن چرا فیلم‌ها تیزرشون رو می‌دن به شبکه‌های ماهواره‌ای.

صداوسیما اگرچه تیزرهای فیلم ایستاده در غبار را مطابق خواست کارگردان فیلم پخش نمی‌کند که پیش از این حمایت بسیاری خوبی از "بادیگارد" ساخته ابراهیم حاتمی کیا کرده بود و در شرایطی که این رسانه تیزر فیلم‌های روی پرده را ثانیه‌ای پخش می‌کرد؛ تبلیغات فیلم بادیگارد دقیقه‌ای پخش می‌شد. جالب آنکه بادیگارد و ایستاده در غبار هر دو محصول سازمان رسانه‌ای هنری اوج هستند و فیلم ایستاده در غبار در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بیشتر از بادیگارد جایزه گرفت و موفق‌تر بود.

 فیلم سینمایی "بارکد" نیز بدون صدای یاس (خواننده رپ ایرانی) و با حذف چند دیالوگ سرانجام مجوز نمایش گرفت. تغییراتی که موجب شد تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم تمامی دی سی پی ارائه شده به سینما‌ها را جمع‌آوری کرده و تغییر دهند.

و هم اکنون که فیلم بارکد وارد هفته دوم اکران خود شده؛ گویا دوباره دستور اصلاح و حذف چند دیالوگ فیلم صادر شده و شورای پروانه نمایش به سازندگان فیلم اعلام کرده برای بار دوم باید فیلم اصلاح شود. سازندگان فیلم نیز این اثر را درحال اکران؛ اصلاح کرده و برای بار دوم دی سی پی‌ها را جمع‌آوری کرده و تغییر دادند.

کد خبر : ۳۸۲۶۰۲