خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه قرآنی وزارت ارشاد و وزارت تعاون

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور توسعه کمی و کیفی برنامه های قرآنی و ایجاد نهضت فهم قرآن در جامعه کار و تلاش کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون به منظور توسعه کمی و کیفی برنامه های قرآنی و ایجاد نهضت فهم قرآن در جامعه کار و تلاش کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین "محمدرضا حشمتی"، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، "حیدریان"، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و" انوشیروان محسنی بندپی"، رئیس سازمان بهزیستی در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

به منظور همکاری و بهره مندی از توانمندی های طرفین برای نشر و گسترش فرهنگ انسان ساز قرآن کریم و ارتقای سطح و بهبود کیفیت برنامه های قرآنی، این توافق میان معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء رسید.

این تفاهم نامه که به منظور فراهم کردن زمینه عضویت و مشارکت فعال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور صورت گرفته در تلاش برای معرفی برنامه ها، فعالیت ها، تشکیلات و نیروهای قرآنی جامعه کار و تلاش کشور در سپهر قرآنی کشور است.

گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم در میان آحاد جامعه کار و تلاش کشور، تعمیق و ساماندهی فعالیت ها و تشکیلات قرآنی جامعه کار و تلاش کشور و نیز هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر نهادهای متولی برنامه های قرآنی در حوزه کار و تلاش بخش دیگر از اهداف این تفاهم نامه قرآنی است.

براساس این تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت تعاون موظف به احیاء دارالقرآن های جامعه کار و تلاش کشور، تهیه آمار نیروهای قرآنی جامعه کار و تلاش کشور، تمهید برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تمهید برگزاری کلاس های آموزش قرائت و فهم قرآن کریم خواهد بود.

تمهید برگزاری مسابقات قرآنی-رشته های مختلف در سطوح شهرستان استان و بین المللی اسلامی، تشکیل شورای فعالیت های قرآنی جامعه کار و تلاش کشور، تمهید عضویت کمیسون های تبلیغ، ترویج و آموزش آن شورا و نیز حضور فعال در فعالیت های قرآنی کشوری به عنوان نماینده جامعه کار و تلاش کشور بخش دیگری از وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون خواهد بود.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز براساس این تفاهم نامه موظف به مشارکت در تجهیز، آموزش و اعزام مفسر و مربی برای دارالقرآن های جامعه کار و تلاش بازنشستگان و بهزیستی کشور و ارایه مشاوره در برگزاری کلاس های آموزشی قرآن و ارایه مشاوره و مشارکت در برگزاری مسابقات قرآن خواهد بود.

مشارکت در برگزاری محافل و مجالس قرآنی و اعزام مجری و قاری، تلاش در فراهم کردن زمینه حضور فعال شورای فعالیت های قرآنی جامعه کار و تلاش کشور در برنامه ها و فعالیت های قرآنی کشور، تلاش در معرفی برنامه ها، فعالیت ها، دست آوردها و نیروهای قرآنی جامعه کار و تلاش بازنشستگان و بهزیستی کشور در سطوح مختلف تبلیغی و همچنین همفکری در مشارکت در طراحی و اجرای برنامه های جدید قرآنی در سطح جامعه کار و تلاش بازنشستگان و بهزیستی بخش دیگری از وظایف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس این تفاهم نامه خواهد بود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ٢٤ خرداد تا ٨ تیر مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه رمضان به مدت ١٦ روز از ساعت ١٨ تا ٢٣:٣٠ واقع در مصلی تهران برگزار می‌شود.  

کد خبر : ۳۸۳۸۱۷