خبرگزاری کار ایران

تصویرگران برای زیباسازی بیمارستان‌ها دعوت می‌شوند

یک تصویرگر کتاب کودک از همکاران خود دعوت کرد تا علاوه بر اهدای کتاب به بیمارستان‌ها، برای طراحی و زیباسازی محیط‌های درمانی ویژه کودکان و نوجوانان پیش‌قدم شوند.

به گزارش ایلنا، گلناز والامعتمد در این‌باره توضیح داد: اهدای کتاب و زیبا‌تر کردن محیط بیمارستان‌ها از سوی تصویرگران می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا از محیط شاد لذت بیشتری ببرند و این امر می‌تواند در بهبود حال کودکان بسیار تأثیرگذار باشد.

براساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این تصویرگر با حضور در غرفهٔ گروه «سلامت و هنر» در ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش کانون»، با اهدای کتاب‌های خود گفت که امیدوارم امکان اهدای کتاب به همهٔ بیمارستان‌های کشور مهیا شود.

وی اجرای این طرح را اقدام خوبی دانست و گفت: بچه‌هایی که در بیمارستان بستری شده‌اند، تردیدی نیست که در محیط جذابی به‌سر نمی‌برند، در نتیجه حوصله این کودکان در طول دوره‌ای که در آنجا حضور دارند، سر می‌رود و این اقدام‌ها شاید باعث شود که بچه‌ها از تنهایی درآیند.

والامعتمد معتقد است: با توجه به این‌که همه دوست دارند در این‌گونه کارهای همگانی شرکت کنند، باید زمان اطلاع‌رسانی را بیشتر کرد و با تبلیغات و کمک گرفتن از موسسات به گسترش این طرح دامن زد.

در جریان برپایی کارزار «#دوباره_می‌خوانم» از سوی گروه سلامت و هنر در ویژه‌برنامهٔ مهر و نیایش کانون، بیش از ۲۳هزار جلد کتاب از سوی مردم و ناشران کتاب کودک به‌منظور ساخت و تجهیز کتاب‌خانهٔ بیمارستان‌های کودک جمع‌آوری شد.

کد خبر : ۳۸۴۳۱۸