خبرگزاری کار ایران

افزایش یارانه‌ی کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب

کتابفروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب» در صورتی که بتوانند در زمینه‌های اطلاع رسانی و جذب مخاطبان از طریق رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشند، سقف یارانه اختصاص یافته به آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، طرح «تابستانه کتاب» در بازه زمانی یک ماهه از ۱۶ تیر تا ۱۵ مرداد سال جاری در کتابفروشی‌های عضو طرح اجرا می‌شود. سقف تخفیف برای هر کتابفروشی عضو این طرح در مرحلۀ اول تا ۲۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال است.

میزان فروش کتاب‌های کودک و نوجوان و عمومی در افزایش سقف یارانه اختصاصی به کتابفروشی‌ها نقش موثری دارد. برگزاری مراسم جشن امضاء با حضور نویسندگان در روزهای اجرای این طرح نیز از دیگر مواردی است که سهم یارانه کتابفروشی را افزایش می‌دهد. بنابراین کتابفروشان می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات بیشتر، از نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک برای حضور در کتابفروشی خود دعوت کنند.

موسسه خانه کتاب به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز تابستان، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

سقف مجاز خرید برای هر خریدار در این طرح حداکثر ۱. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال است که خریداران می‌تواند در چند نوبت و از کتابفروشی‌های مختلفی که عضو طرح هستند، تا سقف تعیین شده، کتاب خریداری کنند.

کد خبر : ۳۸۵۳۴۰