خبرگزاری کار ایران

حسین علیزاده وحمیدرضا اردلان آلبوم گروه نهفت را بررسی می‌‌کنند

آلبوم تصویری «نهفت ۱» و دو دهه فعالیت گروه موسیقی نهفت به سرپرستی جهانشاه صارمی با حضور حسین علیزاده و حمیدرضا اردلان۱۴ تیر ساعت ۲۱در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مجموعه «نهفت ۱» با هدف به تصویر کشیدن دو دهه فعالیت گروه موسیقی نهفت با رویکرد آموزش موسیقی نوجوانان درگروه نوازی و تک نوازی در قالب سه DVD تصویری با عنوان طلوع، بزرگداشت غلامحسین درویش و تولدی دوباره به سرپرستی جهانشاه صارمی، نقد و بررسی می‌شود.

جهانشاه صارمی افزون بر دو دهه سرپرستی گروه نهفت، همکاری در تدوین چندکتاب معتبر موسیقی، تالیف کتاب‌های آموزش تار و سه تار، انتشار چندین آلبوم موسیقی، تجربه سی ساله آموزش موسیقی گروه سنی کودک و نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد.

این مدرس موسیقی معتقداست: موسیقی نه به عنوان وسیله‌ای برای تفنن بلکه ابزاری برای بیان ارزشمند‌ترین تفکرات و عواطف انسانی، سر لوحه آموزش‌های هنرجویان نوجوان گروه نهفت قرار می‌گیرد». از این رو، حیات و تداوم فعالیت این جریان فرهنگی را علاوه بر آموزش‌های اصولی و آکادمیک موسیقی در تفکر هنری و اعتقادات حاکم بر فضای آن می‌توان جستجو کرد.

همچنین امیرعباس ستایشگر مدیر موسسه فرهنگی - هنری هنر موسیقی ناشر این مجموعه اذعان دارد: «نگاهی گذرا بر اسامی نوجوانانی که در طول این سال‌ها در این مرکز آموزش دیده اندنشانگرظرفیت، توانایی و پشتکار» نهفت «است چراکه‌‌ همان هنرجویان؛ امروز از هنرمندان موفق موسیقی هستند. نباید فراموش کرد مسئولیت این نوع حرکت‌های فرهنگی بر عهده دولت و نهاد‌هایی است که ضمن برخورداری از بودجه و امکانات مختلف، وظیفه رشد فرهنگ و هنر را بر دوش دارند و در این می‌ان» نهفت «توانستهبا امکانات اندک، نقش یک نهاد فرهنگی و معتقد را ایفا کند.»

کد خبر : ۳۸۶۳۵۲