خبرگزاری کار ایران

دفاع از فلسطین با رنگ و مجسمه

نمایشگاه گروهی پوستر «رنگ رهایی» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری با تأکید هنرمندان حوزه تجسمی بر لزوم دفاع از مردم مظلوم فلسطین افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، به‌مناسبت روز جهانی قدس، نمایشگاهی از آثار گرافیک جمعی از هنرمندان مرکز تجسمی حوزه هنری با موضوع فلسطین و روز قدس در گالری زنده‌یاد ابوالفضل عالی افتتاح شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه، هنرمندان گرافیست و مجسمه‌ساز حضور یافتند و بر لزوم حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند. حسین یوزباشی، سیدحمید شریفی، ابوالفضل خسروی، سعید منزه و امیرحسین آقامیری از جمله هنرمندانی بودند که در گشایش این نمایشگاه حضور داشتند.

در آثار نمایشگاه «رنگ رهایی» تکنیک‌های مختلفی به کار گرفته شده و فعالیت‌های گرافیکی چند نسل از هنرمندان را درباره فلسطین در آنجا می‌توان دید. موضوعی که با چنین جمله‌هایی در بعضی از پوسترها بر آن تأکید شده است: مقاومت زنده است، به یاد شهدای غزه، مرگ میان دندان‌ها شعله می‌کشد، کجاست موسی که بشکافد این نیل سیاه را؟ مگر مسلمانان نمی‌بینند که امروز مرکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده‌اند؟

این نمایشگاه شامل آثاری از احمد آقا قلی‌زاده، مرتضی اسدی، سید عبدالله حاجی سیدحسن، محمد خزائی، ابوالفضل خسروی، محمدرضا دوست‌محمدی، یونس رجبی، سید حمید شریفی، صابر شیخ رضایی، قباد شیوا، ابوالفضل عالی، امیر عبدالحسینی،  سعید عجمی، حمید عجمی، مصطفی گودرزی، سیدحسن موسی‌زاده، مصطفی ندرلو، علی وزیریان و حسین یوزباشی است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ هر روز (به‌جز ایام تعطیل) از این نمایشگاه دیدن کنند و استثنائا روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ تیرماه) نمایشگاه برای بازدید عموم باز است.

کد خبر : ۳۸۶۶۵۶