خبرگزاری کار ایران

یادداشت پرویز پرستویی درباره کودکان بدسرپرست

پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود از کودکان بدسرپرست حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، در متن پیام این هنرمند که از پویش رسانه‌ای «بدسرپرست تنها‌تر است» نیز حمایت کرده، آمده است:

چه دردناک است اینکه بدانی در این سرزمین کودکانی زندگی می‌کنند که آگاهانه یا ناآگاهانه توسط افرادی که به‌حکم قانون ولی و سرپرست آن‌ها نامیده می‌شوند، مورد آزار و استثمار قرار می‌گیرند، گاهی حتی زیر شکنجه جان می‌دهند و پناهی ندارند، ما نیز متوجه نمی‌شویم مگر وقتی که فوت آن‌ها را در بیمارستان‌ها می‌شنویم و افسوس می‌خوریم... افسوس چه دردی را درمان کرده که این دومی باشد؟ یعنی نمی‌توانیم مانع این اتفاقات دلخراش باشیم؟ یعنی راهی وجود ندارد که بچه‌های معصوم و بی‌پناه را از والدین بی‌صلاحیت بگیریم یا آن‌ها را آموزش بدهیم و کمک کنیم که به فرزندان خود مهربانی کنند؟

تصویب قوانین حمایتی دارای ضمانت اجرا، رسیدگی به وضعیت بچه‌های بدسرپرست و نظارت بر کار دستگاه‌های اجرایی که‌گاه از سر بی‌اطلاعی از انجام وظایف خود سرباز می‌زنند، درخواستی است که اهالی پویش بدسرپرست تنها‌تر است از مسئولان ارشد کشور دارند.

چرا بگذاریم اتفاقی نظیر آنچه برای اعظم و دختران خردسالش افتاد، تکرار شود و آنگاه فقط افسوس بخوریم؟ افسوس چه دردی را درمان کرده که این دومی باشد؟!

پویش رسانه‌ای «بدسرپرست تنها‌تر است» به صورت خودجوش توسط جمعی از اهالی رسانه طراحی شده است. این کمپین با انتشار نامه ۴۰۰ تن از هنرمندان، ورزشکاران، حقوقدانان و فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی و اهالی رسانه به قوای سه گانه قصد دارد به بازتعریف عنوان کودکان بدسرپرست و به جریان انداختن قوانین مربوط به آن‌ها یا تصویب قوانین حمایتی جدید کمک کند.

کد خبر : ۳۸۷۶۴۸