خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هنرهای تجسمی در گفت‌وگو با ایلنا:

ممنوع‌الخروجی پرویز تناولی یک مسئله شخصی‌است

مدیرکل هنرهای تجسمی درباره مسئله ممنوع‌الخروجی پرویز تناولی گفت: ما در روزهای اولیه این موضوع را پیگیری کردیم و متوجه شدیم این مسئله سیاسی نیست بلکه یک موضوع شخصی‌‌است.

مجید ملانوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره مسئله ممنوع‌الخروجی پرویز تناولی گفت: ما در همان روزهای اول از مراکز مختلف پیگیری کردیم و متوجه شدیم موضوع سیاسی نیست بلکه مسئله شخصی بوده و به همین دلیل ما دیگر دخالتی در این موضوع نکردیم.

او با بیان اینکه احتمال می‌دهد مسئله مربوط به چک یا مسائلی از این دست باشد، ادامه داد: اگر موضوع سیاسی بود ما حتما پیگیری می‌کردیم ولی چون شکایت شخصی است؛ ورود نمی‌کنیم.

این درحالی‌است که پرویز تناولی درباره پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه‌ هنرهای معاصر پیرامون این موضوع به خبرنگار ایلنا گفته است: آقای ملانوروزی (مدیرکل هنرهای تجسمی) از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول رسیدگی به این موضوع شده است و هنوز پاسخ مشخصی به من نداده‌اند.

این نقاش و مجسمه‌ساز کشورمان به منظور شرکت در بزرگداشتی که برای وی در موزه بریتانیا برگزار شده بود و رونمایی از کتاب اخیرش که «تصویر زنان اروپایی در خانه‌های ایرانی» نام دارد و در انگلستان به چاپ رسیده؛ قرار بود ساعت ۳ بامداد روز شنبه (۱۲ تیرماه) ایران را به مقصد لندن ترک کند اما در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از خروج او از کشور ممانعت شد.

کد خبر : ۳۸۸۶۱۳