خبرگزاری کار ایران

اختصاص ایلنا؛

آغاز جشنواره فیلم ایروان با بزرگداشت عباس کیارستمی+تصاویر

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ایروان با بزرگداشتی برای عباس کیارستمی و با حضور مجید برزگر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شامگاه یکشنبه (بیست تیر ماه) سیزدهمین جشنواره بین‌المللی ایروان با بزرگداشتی برای عباس کیارستمی در مراسم افتتاحیه آغاز شد.

برای فیلم افتتاحیه، «زاره» ساخته آمو بک نظروف پخش شد. این فیلم صامت در سال ١٩٢۶ توسط این کارگردان ارمنستانی ساخته شده و در مراسم افتتاحیه موسیقی زنده سراسر فیلم اجرا شد.

مجید برزگر (کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران) داور بخش رسمى «چشم انداز سینمای ارامنه» در این جشنواره است که شامل هفت فیلم بلند، شش فیلم کوتاه و شش فیلم مستند از فیلمسازان ارمنى در سراسر جهان است.

 دو فیلم ممیرو به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی مجید برزگر و فیلم یک شهروند کاملا معمولی به تهیه‌کنندگی مجید مدرسی و سعید آرمند و کارگردانی مجید برزگر در بخش سینمای جهان به نمایش درخواهد آمد.

در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ایروان علاوه بر مجید برزگر، همایون ارشادی بازیگر سینمای ایران نیز حضور دارد و داور بخش بین‌الملل است.

 قرار است در روزهای آینده فیلم طعم گیلاس به یاد عباس کیارستمی در این جشنواره به نمایش درآید. نمایشگاه عکسى هم از عکس‌هاى سینماگر فقید ایران در یکی از گالری‌های اصلی شهر برپا شده و کاتالوگ زیبایی نیز با تصاویری از کیارستمی طراحی شده است. قبل از نمایش فیلم طعم گیلاس مجید برزگر درباره عباس کیارستمی و سینمای وی سخنرانی می‌کند.

جشنواره بین‌المللى فیلم ایروان تا ۲۶ تیر ماه ادامه دارد.

فیلم پرویز به کارگردانی مجید برزگر سه سال پیش جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کرده بود.

کد خبر : ۳۸۹۰۵۴