خبرگزاری کار ایران

آنچه کیمیایی از دوستی و همکاری با کیارستمی گفت

مسعود کیمیایی معتقد است آنچه مهم‌تر از فیلمسازی کیارستمی بود ذات پر مهر و دوست داشتنی کیارستمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود کیمیایی در تازه‌ترین گفتگوی خود در سایت فیلم نت و برنامه سی و پنج شب گذشته با اشاره به دوستی دیرینه خود با عباس کیارستمی گفت: تمام ویژگی عباس کیارستمی و بزرگترین کارش این بود که یک نوع فیلم را در جهان تبدیل به سینما کرد.

 وی با اشاره به ساخت تیتراژ فیلم قیصر و رضا موتوری توسط عباس کیارستمی گفت: خودش پیشنهاد کرد که تیتراژ قیصر را بسازدم بعد تیتراژ رضا موتوری را هم خودش ساخت و تمام ایده و فکر تیتراژ این دو فیلم ایده‌‌ی خود کیارستمی بود.

 کیمیایی که بسیار متالم و متاثر بود، افزود: عباس هر کاری می‌کرد من آن را دوست داشتم. عباس فیلم‌هایی ساخت که ناگهان شد سینمای جهانی. بزرگترین ویژگی وی این بود که یک فکر و نگاه دیگری به سینما داشت.

 کارگردان فیلم گوزن‌ها ادامه داد: من کیارستمی را بسیار بیشتر از فیلم‌هایش دوست داشتم و دلیل اصلی آن ذات پرمهر عباس کیارستمی بود. کیارستمی حسود نبود و اینکه اگر روزی فردی مانند وی پا به این دنیا بگذارد؛ باید خدا تعیین کند.

 وی ادامه داد: استفاده کردن از کلمه بود درباره عباس کیارستمی خیلی ناراحت کننده است. عباس برای من بیش از خاطره است.

 کارگردان فیلم سربازهای جمعه با اشاره به ساخته شدن تیتراژ این فیلم توسط عباس کیارستمی گفت: وقتی فردی مانند کیارستمی که ۱۰۰ جایزه جهانی می‌برد و بعد می‌آید به دوستش می‌گوید می‌خواهم تیتراژ فیلمت را بسازم؛ کار بسیار بزرگی است و این از ذات پرمهر وی بود که امروز بسیار کم داریم زیرا امروز با بحران کمبود مهر و وفور حسادت مواجه هستیم.

کیمیایی با اشاره به آخرین دیدار خود با کیارستمی در بیمارستان گفت: من آخرین بار کیارستمی را در بیمارستان دیدم و دست هم را گرفتیم و هیچ حرفی نزدیم و فقط گریستیم.

کد خبر : ۳۸۹۱۶۵