خبرگزاری کار ایران

مخالفت شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما با راه‌اندازی سامانه سینما آنلاین

غلامرضا موسوی می‌گوید: هیچ مذارکره‌ای با تهیه‌کنندگان سینما برای راه‌اندازی طرح سینما آنلاین نشده و این طرح غیرعملی است.

غلامرضا موسوی (رئیس شورای عالی تهیه کنندگان سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به طرح سینما آنلاین گفت: چنین طرحی امکان اجرا ندارد و هیچ تفاهمی با شورایعالی تهیه‌کنندگان برای اجرای این طرح صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در اجرای چنین طرحی خطر کپی کردن فیلم‌ها و قاچاق آنها بالا است؛ نمی‌توان در این طرحی فیلم‌های درحال اکران را نمایش داد زیرا اگر حتی امکان دانلود وجود نداشته باشد بازهم می‌توان از صفحه مانیتور یا تلویزیون فیلمبرداری کرد و بعد فیلم را غیرقانونی عرضه کرد.

موسوی ادامه داد: اجرای چنین طرحی غیرعملی و غیرحرفه‌ای است و اصلا فردی که قرار است چنین طرحی را راه‌اندازی کند؛ نمی‌شناسیم. باید چنین طرح‌های به شورایعالی تهیه‌کنندگان ارائه شود و بعد از بررسی در شورا نظر نهایی اعلام شود.

حسن نجفی سولاری در گفتگو با برخی سایت‌ها از راه‌اندازی طرح سینما آنلاین خبر داده  اعلام کرده بود متاسفانه برخی از هموطنان ما مثل روستانشینان، بیماران، ایرانیان خارج از کشور یا افرادی که به دلیل برخی مشاغل امکان رفتن به سینما را ندارند از آن محروم هستند و این طرح فرصتی برای تماشای فیلم‌های درحال اکران از طریق اینترنت است.

وی ادامه داد: سینما آنلاین راهکاری برای مشاهده فیلم‌های درحال اکران سینما برای علاقمندان داخلی و خارجی است که دسترسی به سینمای ایران ندارند و این سامانه قرار است در قالب طرح iptv عرضه شود.

کد خبر : ۳۸۹۲۰۵