خبرگزاری کار ایران

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۶۰ کتابخانه ‌می‌سازد

علیرضا مختارپور از تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توسط بنیاد برکت برای تکمیل حدود ۶۰ پروژه کتابخانه‎ای نیمه تمام در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مختارپور (دبیرکل نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور) در بیست و سومین سفر استانی خود روز گذشته (۲۱ تیرماه)، با همراهی محمد اله‌یاری (معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) و محمد‌هادی ناصری‌طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) با کتابداران استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل نهاد  کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کتابداران این استان، بخش نخست سخنان خود را با بیان بحثی معرفتی آغاز کرد.

وی با اشاره به حدیث قدسی «یابن آدم اکثر من الزاد فان الطریق بعید بعید وجدد السفینة فان البحر عمیق عمیق و خفف الحمل فان الصراط دقیق دقیق و اخلص العمل فان الناقد بصیر بصیر» بر لزوم توجه به معنای آن تأکید کرد؛ «اى فرزند آدم زاد و توشه زیاد بردار چون راه دور است، بسیار دور؛ و کشتی خود را برای پیمودن راه بازسازی کن چون دریا عمیق است، بسیار عمیق؛ و بال خود را سبک گردان چون صراط دقیق است، بسیار دقیق؛ و عمل را خالص گردان چون ناظر و بررسی‌کننده بصیر است».

مختارپور با تأکید بر بخش پایانی حدیث مذکور، در تبیین آن گفت: در این دنیا و در مقابل انسان می‌توان چیزهایی را پنهان کرد و پوشاند؛ حتی در قبال اولیا نیز این کار غیرممکن نیست، چراکه آنان از بزرگواری به روی ما نمی‌آورند؛ اما ریاکاری و تظاهر، تنها در قبال آدمی امکانپذیر است و داور اصلی و نهایی بسیار دقیق و بصیر است؛ بنابراین لازم است که ما نسبت به شرایط خود آگاه باشیم و بدانیم که در روزی که دیگر از مسائل دنیوی خبری نیست، ما در قبال اعمال خود مسئول و پاسخگو خواهیم بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت آگاهی کتابداران در حوزه‌های دینی و معرفتی، سیاسی و آگاهی از مسائل روز ملی و بین‌المللی، فرهنگی و اجتماعی را یادآور شد.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت کسب دانش سازمانی از سوی کتابداران، این امر را لازمه شناخت و درک درست نسبت به واقعیت موجود، تطابق انتظارات و واقعیت‌ها و نیز پیشگیری از نارضایتی و اختلال در خدمت‌رسانی دانست.

همچنین در این دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از اقدام ارزشمند فرهنگی بنیاد برکت برای تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، به‌منظور تکمیل حدود ۶۰ پروژه کتابخانه‌ای نیمه تمام در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

این نشست با پاسخ به پرسش‌های کتابداران ادامه یافت.

در راستای تحقق وعده دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها مبنی بر سفر به تمامی استان‌های کشور به منظور آگاهی از وضعیت کتابخانه‌ها و دیدار با کتابداران، کردستان، بیست و سومین مقصد وی برای بازدید بود.

کد خبر : ۳۸۹۵۱۶