خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آثار تازه‌ای از منصور یاقوتی در انتظار نشر/ «آیین یارسان در اساطیر اقوام کُرد» منتشر می‌شود

چندین اثر تازه‌ی داستانی و پژوهشی از منصور یاقوتی در انتشارات مختلف در نوبت چاپ است.

منصور یاقوتی (منتقد و داستان‌نویس) در اشاره به آثاری که نزد ناشر است، به خبرنگار ایلنا گفت: آثاری که در نزد ناشران مختلف دارم زیاد است و برخی از آن‌ها چندین سال است که پیش ناشر باقی مانده است.

او با اشاره به آثاری که نشر اختران قرار است آن‌ها را منتشر کند، بیان کرد: یکی از این آثار، یک کار پژوهشی است درباره‌ی آیین یارسان با نام «آیین یارسان در اساطیر اقوام کرد». این اثر هم اکنون نمونه خوانی شده اما از سوی وزارت ارشاد اصلاحیه‌هایی خورده که در صدد رفع آن هستیم.

یاقوتی ادامه داد: کار دیگر داستان بلندی با نام «زیر تیغ» است که نزدیک به شش سال روی آن کار شد و تا ده بار بازبینی شده است. یکی دیگر از کارها نیز اثری پژوهشی است درباره‌ی شاهنامه‌ی فردوسی با نام «فردوسی فراتر از زمانه». همچنین کار تحقیقیِ دیگری روی دیوان حافظ انجام شده که با نام «دیوان حافظ» منتشر خواهد شد.

 نویسنده‌ی کتاب «چشم هیچکاک» با اشاره به یک مجموعه داستان گفت: این مجموعه بهترین داستان‌هایی را که خوانده‌ام از نویسندگان سطح جهان جمع آوری کرده‌ام که با نام «یاقوت‌ها و الماس‌ها» منتشر خواهد شد. داستان‌ها از نویسنده‌های مختلف جهان است که مترجمان در گذشته آن‌ها را ترجمه کرده‌اند و من تنها تعدادی از آن‌ها را انتخاب و ویرایش کردم.

وی ادامه داد: یک مجموعه داستان با نام «آواز غمناک» نوشته‌ام که قرار است نشر شباهنگ آن را منتشر کند. داستان‌های این مجموعه مربوط به جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق، با دیدی مستقل است. این کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد یک بار رد شد اما اکنون آماده‌ی انتشار است.  همچنین فیلمنامه‌ای برای آقای کیمیایی نوشتم و قرار بود آن را کار کنند که بعد گفتند بسیار هزینه‌بر است و قابل اجرا نیست. بنابراین این فیلمنامه را نیز قرار است نشر شباهنگ منتشر کند.

یاقوتی در پایان سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر نیز یک مجموعه داستان کوتاه به نام «واپسین آوا» آماده کرده‌ام اما برای انتشار آن به دنبال ناشری هستم که لحن و گویش مرا تغییر ندهد و بتواند کتابم را در سراسر ایران پخش کند. این آخرین اثر من است و روی آن بسیار وسواس دارم بنابراین هنوز با ناشری درباره‌ی انتشار  آن صحبت نکرده‌ام.

کد خبر : ۳۸۹۷۰۴