خبرگزاری کار ایران

صالحی از طرح «تابستانه کتاب« بازدید کرد/ سهم ۸۵ درصدی کتابفروشی‌های شهرستان در میزان فروش

در طرح تابستانه کتاب تاکنون بیش از ۶۲هزارو ۱۰۶ جلد کتاب به مبلغ مجموع بیش از یک میلیارد تومان به فروش رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزارت ارشاد) عصر امروز (بیست‌ودوم تیرماه) در ششمین روز اجرای طرح تابستانه کتاب با حضور در کتابفروشی‌هایی مثل مینیاتور، ققنوس و رود مستقیماً در جریان نحوه برگزاری این طرح و میزان استقبال از آن قرار گرفت. 

در طرح تابستانه کتاب تاکنون بیش از ۶۲هزارو ۱۰۶ جلد کتاب به مبلغ مجموع بیش از یک میلیارد تومان به فروش رسیده است که از این میزان ۲۰۰ میلیون تومان یارانه مصرفی در بخش کتابفروشی‌ها است. 

از مجموع ۶۰۰ کتابفروشی ثبت نام کرده برای شرکت در طرح تابستانه کتاب تا روز ششم این طرح ۴۲۶ کتابفروشی به صورت فعال در این طرح مشارکت کرده و فروش داشته‌اند. 

از میان این تعداد ۱۱۰ کتابفروشی در شهر تهران و نزدیک ۴۸۰ کتابفروشی از شهرستان‌ها هستند و بیشترین میزان فروش نیز در اختیار استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، تهران و گیلان قرار دارد. در واقع نزدیک به ۸۵ درصد فروش در طرح تابستانه کتاب در شهرستان‌ها اتفاق افتاده و تهران تاکنون تنها نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان در این طرح فروش داشته است. 

در دسته‌بندی موضوعی نیز داستان فارسی، شعر فارسی و ترجمه داستان خارجی رتبه‌های اول تا سوم موضوعی فروش را در اختیار دارد و ناشرانی مثل قدیانی، ققنونس و نشر مرکز ناشران پیشتاز در فروش در طرح تابستانه هستند. 

سیدعباس صالحی در حاشیه این بازدید در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا تاکنون در طرح‌های عیدانه کتاب و تابستانه کتاب خرید داشته است یا خیر گفت: در ایام برگزاری این طرح‌ها نیز کتاب خریداری کرده‌ام اما از تخفیف در نظر گرفته شده برای این طرح استفاده نکرده‌ام. 

طرح تابستانه کتاب به کارگزاری خانه کتاب از شانزدهم تیرماه تا شانزدهم مردادماه در کتابفروشی‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و براساس آن خریداران با در دست داشتن کارت ملی می‌توانند از ۲۰درصد تخفیف تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

کد خبر : ۳۸۹۷۴۷