خبرگزاری کار ایران

عادل بزدوده:

نبود جریان تئا‌تر عروسکی، جفا به تماشاگران است

عادل بزدوده (هنرمند تئا‌تر عروسکی) با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی کلان برای تئا‌تر عروسکی گفت: نبود جریان روتین در نمایش عروسکی، جفا به مردمی است که امکان پیدا نمی‌کنند در طول سال از این آثار دیدن کنند.

به گزارش ایلنا، این هنرمند باسابقه تئا‌تر عروسکی که با نمایش «کوزه عسل نیست» در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر عروسکی تهران مبارک حضور خواهد داشت، گفت: نباید تمام زحمات گروه‌های تئا‌تر عروسکی به دو اجرا در جشنواره منحصر شود بلکه باید برنامه‌ریزی میان مدت و بلندمدتی داشته باشیم تا خروجی جشنواره تئا‌تر عروسکی در طول سال روی صحنه برود و تماشاگران علاقه‌مند امکان تماشای این آثار را پیدا کنند.

بزدوده خواستار همراهی مدیران فرهنگی با برگزارکنندگان جشنواره تئا‌تر عروسکی شد و ادامه داد: در تمام استان‌ها گروه‌های فعال تئا‌تر کودک و عروسکی داریم که با یکبرنامه‌ریزی درست می‌توانند نمایش‌هایشان را در طول سال به صحنه بیاورند.

طراح عروسک مجموعه‌های «خونه مادر بزرگه» و «قصه‌های تا به تا» اضافه کرد: از سوی دیگر این گروه‌ها می‌توانند نمایش‌های خود را در دیگر شهر‌ها نیز اجرا کنند تا فرصت تبادل تجربه و شکوفایی هر چه بیشتر برای گروه‌های مختلف فراهم شود و از سوی دیگر، این گروه‌ها که شغلشان فعالیت هنری است، امکان ارتزاق پیدا می‌کنند و تنگناهای اقتصادیشان برطرف خواهد شد.

کارگردان نمایش «آهای تو دیگه کی هستی؟» با اشاره به جمعیت جوان کشور افزود: یکی از بهترین شیوه‌ها برای آموزش و فرهنگ‌سازی برای این جمعیت جوان این است که مسایل را از طریق تئا‌تر عروسکی مطرح کنیم. ازآنجاکه معمولا در کنار بچه‌ها، خانواده‌ها یا مربیان مدارس هم به تماشای آثار می‌نشینند، این فرهنگ‌سازی برای آن‌ها نیز انجام می‌شود.

بزدوده که در این دوره از جشنواره تئا‌تر عروسکی نمایش «کوزه عسل نیست» را اجرا می‌کند، در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم کارم فقط دو اجرا در جشنواره نداشته باشد و از همین حالا اعلام می‌کنم گروه ما آمدگی اجرای این نمایش در تمام استان‌ها را دارد و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

کد خبر : ۳۹۰۵۵۰