خبرگزاری کار ایران

آمار فروش نمایش‌های در حال اجرا؛

استقبال از نمایشنامه بیضایی/ ۲۰ هزار نفر «مجلس ضربت زدن» را دیدند

تعداد تماشاگران و آمار فروش سالن‌های مجموعه تئا‌تر شهر، تماشاخانه سنگلج و خانه نمایش اداره تئا‌تر تا جمعه ۲۵ تیر اعلام شد.

به گزارش ایلنا، نمایش «مجلس ضربت زدن» به کارگردانی محمد رحمانیان و براساس نمایشنامه بهرام بیضایی که در سالن اصلی تئا‌تر شهر روی صحنه رفته بود، رکورددار میزان فروش و بازدید شد.

تئا‌تر شهر

مجموعه تئا‌تر شهر در گزارشی تعداد تماشاگران ۶ نمایش خود را به شرح زیر اعلام کرده است؛

نمایش «روزهای بی‌باران» به کارگردانی امین بهروزی در تالار سایه میزبان ۲ هزار و ۳۰۷ تماشاگر بوده است. این نمایش طی ۳۸ اجرای خود ۳۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال فروش داشته که شامل یک‌هزار و ۵۰۸ بلیت تمام‌بها، ۷۰ بلیت نیم بها، ۲۹۲ بلیت تخفیف‌دار و ۴۳۷ بلیت میهمان می‌شود.

نمایش «سفر به ‌‌نهایت دور» که تنها ۴ اجرای آن انجام شده نیز میزبان ۳۳۳ تماشاگر بوده است. این نمایش در تالار چارسو و با کارگردانی محمد می‌رعلی اکبری ۳۵ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال فروش داشته است. برای این نمایش ۷۳ بلیت تمام‌بها، ۸۵ بلیت تخفیف‌دار و ۱۷۵ بلیت میهمان ارائه شده است.

در تالار قشقایی نمایش «راهنمای تئا‌تر شهر» به کارگردانی نیکو ممدوحی طی ۷ اجرایی که پشت سر گذاشته میزبان ۲۵۴ تماشاگر بوده است و مبلغ فروش این نمایش ۳۰ میلیون ریال اعلام شده است. برای این نمایش ۱۰۸ بلیت تمام‌بها، ۴ بلیت نیم بها، ۵۰ بلیت تخفیف‌دار و ۹۲ بلیت میهمان ارائه شده است.

مجلس ضربت زدن رکورددار بازدید و فروش

نمایش «مجلس ضربت زدن» به کارگردانی محمد رحمانیان که در تالار اصلی این مجموعه روی صحنه بود طی ۳۲ اجرا میزبان ۲۰ هزار و ۳۱۱ تماشاگر بود و مبلغ گیشه این نمایش به ۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال رسید. برای این نمایش ۸ هزار و ۲۳۲ بلیت تمام‌بها، ۱۰۰۷۳ بلیت تخفیف‌دار و ۲۰۰۶ بلیت میهمان ارائه شده است.

نمایش «صندوقچه راز گنجور» دیگر نمایش تالار قشقایی نیز که کارگردانی آن را مرضیه نادری انجام داده طی ۷ اجرا میزبان ۳۰۱ تماشاگر بوده است. برای این نمایش فروش ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ثبت شده که حاصل ۹۶ بلیت تمام‌ب‌ها، ۸۰ بلیت نیم‌بها، ۳۵ بلیت تخفیف‌دار و ۹۰ بلیت میهمان است.

نمایش «پرواز عمود کبوتر دریایی...» نیز که با کارگردانی سیما شیبانی در تالار قشقایی ۷ اجرا را پشت سر گذاشته در این زمان میزبان ۴۸۶ تماشاگر بوده است. این نمایش با ارائه ۲۵۴ بلیت تمام‌بها، ۴۳ بلیت نیم‌بها، ۵۶ بلیت تخفیف‌دار و ۱۳۳ بلیت میهمان به فروش ۶۴ میلیون و ۶۰ هزار ریال دست پیدا کرده است.

سنگلج

در تماشاخانه سنگلج که میزبان نمایش «شیش و بش» به کارگردانی سیدجواد روشن است، تعداد تماشاگران هفته گذشته ۳۸۶ نفر اعلام شده است. این نمایش از ۲۰ تا ۲۵ تیر ۱۵۷ بلیت تمام‌بها، ۲ بلیت نیم‌بها، ۷۸ بلیت تخفیف‌دار و ۱۴۹ میهمان داشته است. مبلغ فروش این نمایش ۳۱ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شده است.

خانه نمایش

خانه نمایش اداره تئا‌تر نیز که میزبان نمایش «هفت هشتم» به کارگردانی حمید اصغری تتماج و علی برجی است در هفته گذشته میزبان ۱۶۲ تماشاگر بوده است. سالن خانه نمایش از جمله سالن‌هایی است که بیشترین تماشاگران آن را هنرمندان و دانشجویان تئا‌تر تشکیل می‌دهند.

کد خبر : ۳۹۰۹۲۶