خبرگزاری کار ایران

رییس صداوسیما:

شبکه سراسری حمایت از صنایع کوچک و متوسط راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صدا و سیما از برنامه این سازمان برای راه اندازی شبکه سراسری ویژه حمایت از صنایع کوچک و متوسط و نیز تبلیغ رایگان تولیدات این کارگاه ها در شبکه های استانی صدا و سیما خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌عسگری شنبه شب در نشست جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با بیان این که سازمان صدا و سیما برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصاد ملی در تراز ملت ایران تلاش می کند، گفت: برای این منظور درنظر داریم تبلیغ کالاها و محصولات تولیدی کارگاه های کوچک و متوسط را در شبکه های استانی بدون دریافت هزینه انجام دهیم و در مرکز هم شبکه خاصی به این منظور راه اندازی خواهد شد.

این عضو ستاد کشوری راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومی که برای شرکت در مراسم بهره برداری رسمی از ساختمان جدید صداوسیمای استانی به خراسان شمالی سفر کرده بود، با بیان این که صدا و سیما به خصوص شبکه های استانی باید در این راه حرکت جهادی داشته باشند، تصریح کرد: این رسانه هم چنین با پرسشگری و انعکاس مطالبات مردم به مسئولان در این راستا ایفای وظیفه خواهد کرد.

وی بر عزم سازمان تحت مدیریت خود بر دفاع از کارگاه های کوچک و متوسط در برابر واردات بی رویه و قاچاق تأکید کرد و افزود: در حال حاضر حدود 80 هزار کارگاه کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که شاید حدود نیمی از آن ها غیرفعال یا نیمه تعطیل باشد و باید برای بازگرداندن رونق به آن ها با تبلیغ مصرف کالای ایرانی در جامعه و کمک به توسعه بازار فروش محصولات آن ها و یا تأمین نقدینگی و ارتقای فناوری آن ها کوشش کرد و سازمان صداوسیما در این کار بزرگ و جهادی مشارکت خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست از اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید توسعه پایدار و همه جانبه کشور یاد کرد و گفت: جوانان با توجه به ویژگی های ذاتی خود در خط مقدم این عرصه قرار دارند و انتظار از مدیران آن است که از فکر، توان، نیرو و ابتکار جوانان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده لازم را ببرند.

محمدرضا صالحی در ادامه به تشریح اهداف و مشخصه های اقتصاد مقاومتی پرداخت و با تأکید بر این که توجه به خلاقیت و نوآوری و نیز خودباوری در این عرصه امری حیاتی است، تصریح کرد: خراسان شمالی با تکیه بر نقاط قوت و استفاده از ظرفیت های بالقوه خود می تواند الگوی اقتصاد مقاومتی باشد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی هم چنین اظهار امیدواری کرد: رسانه ها به ویژه صداوسیما به عنوان رسانه ملی بیش از پیش در تولید برنامه و محتوا به اقتصاد مقاومتی بپردازند. 

در ابتدای این نشست، محمود دلپسند سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری و حسن نادری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گزارش اجمالی از ظرفیت های این استان و برنامه های در دست اجرای ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

کد خبر : ۳۹۱۰۹۷