خبرگزاری کار ایران

داوری مرحله‌ اول جایزه‌ شعر شاملو آغاز شد

حافظ موسوی گفت: داوران مرحله‌ اول کار خود را آغاز کرده‌اند. البته پیش‌بینی می‌شود تعداد آثار رسیده تا پایان مرداد ماه بیشتر خواهد شد.

حافظ موسوی (دبیر جایزه‌ی شعر شاملو) در رابطه با روند برگزاری این جایزه، به خبرنگار ایلنا گفت: از زمان اعلام فراخوان تاکنون،‌ صدوبیست کتاب به دست ما رسیده است و داوران مرحله‌ی اول، کار خود را آغاز کرده‌اند.

او ادامه داد: تعدادی از ناشران لطف کرده‌اند و کتاب‌هایشان را به صورت کلی به دبیرخانه فرستاده‌اند. البته تعداد این ناشران بسیار کم است و بیشترین آثار از سوی خودِ شاعران و مؤلفان به دست ما رسیده است.

دبیر جایزه‌ شعر شاملو با اشاره به اینکه برای فرستادن آثار، هنوز هم فرصت باقی‌است، گفت: با توجه به اینکه تا پایان مرداد ماه فرصت برای فرستادن آثار باقی مانده، پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد آثار رسیده، به بیش از این تعداد برسد.

موسوی افزود: امیدوارم تا اوایل شهریور ماه، کارِ داوریِ مرحله‌ اول به پایان برسد. در مرحله‌ دوم از بین کارهای باقی‌مانده داوری می‌شود.

او در اشاره به داوران مرحله‌ دوم بیان کرد: داوران هنوز مشخص نیستند اما مثل دوره‌ قبل، تلاش داریم از استادان هنر، ادبیات و علوم انسانی دعوت کنیم که کتاب‌ها را داوری کنند.

این شاعر و دبیر جشنواره‌ شعر شاملو در پایان سخنان خود گفت: مراسم اهدای جوایز روز بیست و یکم آذرماه، زادروز تولد احمد شاملو خواهد بود.

مراسم نهایی اولین دوره‌ جایزه شعر شاملو، هجدهم دی ماه سال قبل، در خانه‌موزه‌ احمد شاملو برگزار شد و مجموعه شعرهای «این کشتی پراسرار» سروده‌ علی باباچاهی و «منظومه‌ بازگشت و اشعار دیگر» از محمد شمس لنگرودی، به‌طور مشترک، به عنوان برگزیدگان این جایزه معرفی شدند.

کد خبر : ۳۹۱۳۴۹