خبرگزاری کار ایران

جایزه زردآلوی نقره‌ای ممیرو به عباس کیارستمی تقدیم شد

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ارمنستان با حضور دوازده فیلم بلند سینمایی از کشورهای کرواسی، روسیه، گرجستان، بلغارستان، اسپانیا، سوییس و ایران در بخش رقابتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ فیلم «ممیرو» به کارگردانی هادی محقق از ایران، جوایز زردآلوی نقره‌ای و کلیسای جهانی را دریافت کرد.

هادی محقق کارگردان فیلم و مجید برزگر، از تهیه‌کنندگان فیلم که در مراسم اختتامیه جشنواره حضور داشتند، این جایزه را به نشان سینمای ایران، عباس کیارستمی تقدیم کردند.

این جشنواره دارای کمپ تابستانی کارگاه فیلمسازی است که در دوره‌های گذشته عباس کیارستمی به عنوان مدرس در این کمپ حضور داشته است.

این جشنواره که معتبر‌ترین رویداد سالانه سینمای کشور ارمنستان به شمار می‌رود ۹ الی ۱۶ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی در شهر ایروان برگزار شد و فیلم ممیرو موفق به دریافت جایزه معتبر زردآلوی نقره‌ای از این جشنواره شد.

جایزه کلیسای جهانی ویژه تقدیر از آثاری است که به بهترین شکل به اعماق نهفته وجود انسان‌ها پرداخته و آلام، احساسات و امیدهای انسان را کاوش می‌کند. این جایزه به بهترین فیلم معنوی در جشنواره اعطاء می‌شود.

فیلم ممیرو به تهیه‌کنندگی رضا محقق و مجید برزگر پیش از این جوایز بهترین فیلم از جشنواره بوسان کره جنوبی و پونای هند را کسب کرد.

هادی محقق کارگردان فیلم ممیرو پس از دریافت جایزه، از استقبال خوب مردم کشور از فیلم، در سینماهای هنر و تجربه، همزمان با دیده شدن فیلم در جشنواره‌های بین المللی، ابراز خرسندی نمود.

فیلم ممیرو از ۱۹ تیرماه تا اول شهریور در سینماهای هنر و تجربه اکران عمومی می‌شود.

کد خبر : ۳۹۱۳۵۴