خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

حضور خبرنگاران در پشت صحنه «دورهمی» / نه مهران مدیری آمد؛ نه انصاری!

خبرنگاران رسانه‌های جمعی بعد از ظهر امروز (یکشنبه) از پشت صحنه برنامه «دورهمی» دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خبرنگاران با حضور در لوکیشن برنامه دورهمی در شهرک «قمر بنی‌هاشم» با بازیگران آیتم نمایشی این برنامه گفتگو کرده و از پشت صحنه آن دیدن کردند.

این بازدید درحالی انجام گرفت که مهران مدیری (کارگردان) و سیامک انصاری (از بازیگران اصلی بخش نمایشی) در میان خبرنگارن حاضر نشدند.

رامین ناصرنصیر، الیکا عبدالرزاقی، سروش جمشیدی، مهران رنجبر، امیر جنانی و لیلا ایرانی از بازیگران بخش نمایشی مجموعه «دورهمی» با خبرنگاران به گفتگو نشستند.

نقش‌ها ۴۸ ساعته عوض شد

الیکا عبدالرزاقی، از بازیگرانی است که هم در سری اول و هم در سری دوم نمایشی این مجموعه حضور داشت. او با اشاره به تغییر متن و داستان کلی نمایش گفت: در دوره قبلی روی نقش‌ها و لباس و گریم کار شده بود و خود لباس و گریم خیلی کمک کرد تا بتوانم نقش را دربیاورم. اما قصه ناگهانی عوض شد و کاراک‌تر من هم در ۴٨ ساعت عوض شد.

عبدالرزاقی یادآور شد: روزهای اول خیلی سخت بود اما به مرور توانستم نقش و کاراک‌تر را دربیاورم و فکر می‌کنم کم‌کم دارم بازی‌ام را پیدا می‌کنم.

او با اشاره به تغییر سرپرست نویسندگان، گفت: متن و خوب بودنش خیلی مساله مهمی است. اما خب تیم نویسندگان حرفه‌ای است و خوب هم می‌نویسد. الان تیم نویسندگان زیر نظر سرپرستی خود مدیری است.

رامین ناصرنصیر، نیز دیگر بازیگری بود که روبروی خبرنگاران قرار گرفت و درباره مجموعه دورهمی گفت: دو ماه پیش تغییراتی در بخش نمایشی دورهمی به وجود آمد و بازیگرانی به کار اضافه شدند که من هم جزو آن‌ها بودم.

ناصرنصیر با اشاره به نظرات مختلفی که از این تغییر داستان و نقش‌ها در دورهمی می‌گیرند، گفت: راستش وقتی چیزی را که تماشاگر به آن عادت کرده تغییر دهیدچون به آن تصاویر و داستان قبلی عادت کرده طول می‌کشد تا با تغییرهای جدید کنار بیاید و در قسمت‌های اولیه سری دوم هم اول باید شخصیت‌ها معرفی می‌شدند و در ذهن مخاطب تعریف می‌شدند و همین باعث شد بار کمدی قسمت‌های اول کمتر شود.

این بازیگر تلویزیون و تئا‌تر ادامه داد: باید دید از این به بعد چقدر اتفاق‌های کمدی می‌تواند بیفتد؛ ضمن اینکه متن هم نقش مهمی دارد و باید متن‌های بهتری نوشته شود.

امیدواری برای بازگشت ژوله به دورهمی

ناصرنصیر با بیان اینکه دیالوگ‌ها و متن‌ها کاملا زیرنظر مهران مدیری نوشته و تنظیم می‌شود، گفت: تغییراتی که ما به عنوان بازیگر در متن می‌دهیم خیلی جزئی است و بیشتر به ریزه‌کاری‌های شخصیت مربوط می‌شود.

او با اشاره به خستگی امیرمهدی ژوله که سبب جدایی‌اش از نویسندگان دورهمی شد، اظهار امیدواری کرد هرچه زود‌تر خستگی او برطرف شود تا دوباره به سرپرستی نویسندگان دورهمی بازگردد.

بازیگر دورهمی این مجموعه را تجربه‌ای متفاوت خواند و گفت: این بخش نمایشی کاری بین تائ‌تر و تلویزیون است؛ یعنی هم آن جذابیت تئا‌تر که بازخورد سریع مخاطب را می‌بینی، دراد و هم خصوصیات کار تصویری؛ البته این کار را سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده است چون باید همزمان به هر دو مدیوم حواست باشد.

ناصرنصیر در پاسخ به این سوال که آیا دلش می‌خواهد همکاری خود را با مجموعه دورهمی ادامه دهد، یا نه، گفت: تا جایی که شخصیت کشش داشته باشد ادامه می‌دهم؛ یک‌جایی ممکن است دیگر کاراک‌تر برای تماشاگر کشش نداشته باشد و بنابراین تغییر او و حذف شدنش از مجموعه طبیعی است و دیگر نباید به صورت مساله‌ای شخصی به آن نگاه کرد.

او همچنین با اشاره به تفاوت نقش‌های کمدی و جدی گفت: کار کمدی یا جدی تفاوت چندانی برای من ندارد؛ بیش از هرچیز نقش و کار خوب است که جلبم می‌کند. و سراغ نقشی می‌روم که جای کار بیشتری دارد و تخیل را فعال می‌کند.

ناصرنصیر خاطرنشان کرد: آنهایی که کار کمدی یم‌کنند نوع نگاه‌شان به دنیا از یک فیل‌تر کمدی می‌گذرد و در چنین موقعیت‌هایی فراغ بال بیشتری هم دارد. اما برای یک بازیگر معمولا معیار اصلی انتخاب نقش این است که کاری اصولی باشد که به بازیگر مجال کار دهد.

از بداهه خبری نیست

سروش جمشیدی دیگر بازیگر این مجموعه هم با تاکید بر یانکه نمایش بر اساس متن نوشته شده پیش می‌رود، گفت: اگر بداهه‌ای در کار باشد در خود ضبط نیست؛ یعنی ممکن است من در حین تمرین‌ها بداهه جمله‌ای را بگویم اگر مهران مدیری خوشش بیاید در ضبط هم آن را استفاده می‌کنم وگرنه مانند خود متن اصلی پیش می‌روم. یعنی هر تغییری باید با نظارت و رضایت آقای مدیری باشد.

جمشیدی با اشاره به اینکه سعی کرده کاراک‌تر «قیمت» در دورهمی با نقش‌های دیگرش متفاوت باشد، گفت: این کاراک‌تر در واقع از یک نقش کوچکی که در سریال «عطسه» داشتم گرفته شد؛ من در آن سریال یک نقش کوچکی در آیتم کارواش داشتم که حتی دیالوگ هم نداشت اما به تصمیم مهران مدیری‌‌ همان تیپ را به این نمایش اضافه کردیم و پررنگ‌ترش کردیم.

او با بیان اینکه «قیمت» پارامترهایی دارد که آن را با نقش‌های قبلی‌اش متفاوت کرده گفت: دارم زور می‌زنم که متفاوت کار کنم!

جمشیدی با اشاره به تکیه کلام «گل من» که در این نقش استفاده می‌کند، یادآور شد:‌‌ همان اوایل این عبارت را از متن «شازده کوچولو» گرفتم و استفاده کردم و در‌‌ همان مخاطبان داخل سالن خیلی اثر گذاشت و خنداند و برای همین تصمیم گرفتم حفظش کنم و حالا هم که به عنوان یکی از تکیه کلام‌های اصلی من در مقابله با شخصیت «ارسلان» است.

این بازیگر تلویزیون با اشاره به همکاری با مهران مدیری گفت: قبلا کارهای آقای مدیری را دیده بودم و می‌دانستم جنس کمدی‌ای که دوست دارد چیست و از من هم دور نبود؛ کارهای او معمولا تیپیکال است و همین دور بودن از واقعیت برای مخاطب جذاب است.

جمشیدی با بیان اینکه به کارهای کمدی رئال هم بسیار علاقه‌مند است، گفت: دوست دارم بازی در کار کمدین‌هایی از این دست مانند رضا عطاران را هم تجربه کنم.

او یادآور شد: آقای مدیری بسیار در کار جدی است و خیلی به بازیگر سخت یم گیرد و شاید علت موفقیت او هم همین سخت گیری باشد؛ به خطار همین خصوصیت‌ها به او اعتماد کامل دارم و خودم را در این نقش به او سپرده‌ام.

بازی در نقش کمدی سخت‌ترین کار دنیاست

مهران رنجبر هم از دیگر بازیگران این آیتم نمایشی است که هنگام گفتگوی دیگر بازیگر‌ها هم شیطنت می‌کند؛ او با شااره به نقش خود در مجموعه دورهمی گفت: من هرچه سریال قبل از دورهمی بازی رکده بودم همه جدی بود؛ نمایش‌هایی که خودم بازی و کارگردانی می‌کنم همه فانتزی و گروتسک است اما در مدیوم تصویر اولین بار است که در نقشی کمدی ظاهر می‌شوم و این خیلی ترسناک و هیجان‌انگیز بود.

رنجبر ادامه داد: راستش وقتی بازی در این قنش را پذیرفتم خیلی می‌ترسیدم که بی‌نمک باشم؛ بازی در نقش کمدی خطرناک است چون یارانی‌ها خیلی دیر می‌خندند؛ به خصوص بازی کردن رد کنار مهران مدیری و سیامک انصاری کار را سخت می‌کرد.

او با بیان اینکه کاری که در دورهمی می‌کند یک تجربه و شاگردی است، گفت: هنوز به خودم نیم توانم بگویم «کمدین» چون واژه مهمی است؛ در خیابان وقتی مردم من را می‌بینند دوستم دارند و اظهار لطف می‌کنند و برایم شیرین است اما نمی‌دانم چقدر باید روی آن حساب کرد که از پس نقشم خوب برآمده‌ام یا نه.

امیر جنانی هم که در سری دوم بخش نمایشی دورهمی به مجموعه اضافه شده، درباره نقش خود گفت: نقشی که من بازی می‌کنم عاشق مهمانی و شیطنت است و در لحظه زندگی می‌کند و زیاد به اینده کاری ندارد؛ در واقع این شخصیت یک جوان است که در زندگی روزمره و اطراف خودتان هم زیاد می‌توانید آن را ببینید.

لیلا ایرانی هم درباره نقش خود در این مجموعه گفت: شخصیت «دریا» که من نقش آن را بازی می‌کنم نماینده بخشی از افراد جامعه است که همیشه از زندگی خود ناراضی هستند و بغض دارند.

او با بیان اینکه باید به نقش دریا زمان بیشتری بدهیم، گفت: من هنرپیشه جدید کار هستم و شاید بخشی از موضع‌گیری منفی مخاطبان نسبت به دریا همین باشد؛ ضمن اینکه من کارم را در دورهمی با یک نقش سخت شروع کردم؛ نقشی که برخلاف دیگر کاراکترهای طنز مجموعه اهل کمدی و خنده نیست و با این ویژگی‌ها حتی می‌تواند منفور هم باشد چون ما ممکن است اشتراکات زیادی از آن با خودمان پیدا کنیم.

کد خبر : ۳۹۱۴۲۹