خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین خبرداد:

مهلت ارسال آثار به کنگره شعر "عبرات" تا ۱۵شهریورماه

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اعلام اینکه مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره شعر اربعین «عبرات» تا ۱۵ شهریورماه است گفت: ‌ شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در دو بخش آزاد و دانشجویی به جشنواره ارسال کنند و برای ارسال آثار، محدودیت قالب شعری نداریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حمید احمدی عصر امروز در نشستی که با موضوع برگزاری «دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات» ویژه اربعین حسینی (ع) در ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، از اربعین به عنوان یک رویداد بزرگ و ملی در ایران و عراق یاد کرد و گفت: شرکت میلیون‌ها عاشق در مراسم اربعین حسینی (ع) سرمایه‌ای را ایجاد می‌کند تا همه صاحبان قلم‌ و فرهیختگان جهان اسلام بتوانند از آن بهره ببرند. 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از دستورکار قرار گرفتن بهره‌گیری از ظرفیت شعر و ادبیات برای مراسم اربعین خبر داد و افزود:‌ از سال گذشته جشنواره‌ای را به نام عبرات نامگذاری و فراخوان آثار دادیم که خوشبختانه در رشته‌های عکاسی و شعر از این جشنواره استقبال زیادی شده است.  در سالجاری نیز شرکت‌کنندگان می‌توانند تا ۱۵ شهریورماه آثار خود را برای شرکت در دومین دوره جشنواره عبرات ارسال کنند.

وی با بیان اینکه از شاعران خواسته ‌ شده در عرصه سوگواره شعر حسینی فعالیت داشته باشند، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به مقدماتی که فراهم شده بتوانیم با بهره‌گیری از مفاهیم شعر و ادبیات، معارف سیدالشهدا را بهتر در جامعه ترویج دهیم.

احمدی هدف از برگزاری جشنواره را تبدیل شور حسینی به شعور حسینی عنوان کرد و افزود:  در جشنواره عبرات،  ستاد بازسازی عتبات عالیات، جامعه المصطفی العالمیه (ع)، ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همکاری داشته‌اند. 

در ادامه این نشست حمیدرضا برقعه‌ای، دبیر جشنواره شعر عبرات با بیان اینکه امیدواریم دستاوردهای حاصل از این حرکت عظیم و شور حسینی سبب شود که ما ادامه دهنده راه اباعبدالله (ع) باشیم، گفت: نحوه ارسال آثار در دو بخش آزاد و دانشجویی قرار دارد و موضوعاتی که می‌توانند در ارسال آثار بپردازند عبارتند از اربعین، شهادت امام حسین (ع) و تاثیر تاریخی آن و پیاده روی زائران حسینی. 

دبیر جشنواره شعر عبرات از پیگیری جدی بخش ویژه سرود و نوحه در این دوره از جشنواره خبرداد و گفت: قرار است اختتامیه جشنواره در اوایل ماه محرم برگزار شود چرا که با این کار می‌توانیم از آثار بهتر بهره برده و برای استفاده در اختیار مداحان قرار دهیم.

برقعه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامی برای بین‌المللی کردن این جشنواره انجام داده‌اید، گفت: دربخش بین‌المللی نیز در صدد هستیم با کمک دستگاه‌هایی همچون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلام، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و جامعة المصطفی العالمیه (ع) این فراخوان را به صورت جهانی و بین‌المللی داشته باشیم. برای ارسال آثار به هیچ وجه محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند از هر قالب شعری برای ارسال آثار استفاده کنند.

کد خبر : ۳۹۱۴۶۹