خبرگزاری کار ایران

«روزهای بی‌باران» به گرجستان می‌رود

امین بهروزی کارگردان نمایش «روزهای بی‌باران» این نمایش را در شهر تفلیس گرجستان کارگردانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، «تسندرو ملویشولی» استاد دانشگاه و مدیر تئا‌تر گلوب که «روزهای بی‌باران» را در جشنواره تئا‌تر فجر دیده بود، از امین بهروزی دعوت کرده این نمایش را با بازیگران و عوامل گرجستانی در تفلیس کارگردانی کند.

در حالی که نمایش روزهای بی‌باران این روز‌ها در سالن سایه تئا‌تر شهر روی صحنه است، بهروزی چند روزی را به تفلیس سفر کرد تا بازیگران خود را انتخاب کند.

بهروزی درباره حضور خود در تفلیس و تیا‌تر گلوب گفت: همه چیز به خوبی پیش رفت، تیا‌تر گلوب که متشکل از فارغ‌التحصیلان تئا‌تر و بازیگران حرفه‌ای گرجستان است، شرایط مناسبی را برای شروع پروژه فراهم کرده است. در سفر اولم ملاقاتی با تمام بازیگران داشتم و از میان آن‌ها چهار بازیگر انتخاب شدند و تمرین‌های مقدماتی انجام شد.

او ادامه داد: بازیگران گرجستانی انگیزه فراوانی برای این پروژه دارند. قبل از حضور من چندین بار نمایشنامه را خوانده بودند و به شدت به این نمایشنامه علاقه‌مند بودند.

بهروزی خاطرنشان کرد: بیشترین نگرانی من تطابق فرهنگی نمایشنامه بود که خوشبختانه بعد از حضور در گرجستان متوجه شدم که تمام لحظات نمایشنامه برای آن‌ها قابل فهم است و نیازی به تغییر چندانی نداریم؛ به سرعت ارتباط خوبی بین من و بازیگران گرجستانی برقرار شد و به راحتی یکدیگر را درک می‌کنیم.

این کارگردان یادآور شد: قرار است مدتی بعد برای تمرین‌های نهایی و سپس اجرای روزهای بی‌باران به تفلیس سفر کنم، از اینکه این نمایشنامه به‌رغم بومی بودنش توانسته با آن‌ها ارتباط برقرار کند؛ بسیار خوشحال هستم.

همچنین طبق توافق انجام شده قرار است ورژن ایرانی روزهای بی‌باران با حضور بازیگران ایرانی در تفلیس روی صحنه برود و همچنین گروه گرجستانی اجراهایی را در ایران داشته باشند.

کد خبر : ۳۹۱۸۵۶