خبرگزاری کار ایران

معاون بین‌الملل بنیاد سعدی خبر داد:

آموزش برخط مدرسین زبان فارسی در اروپا

معاون بین‌الملل بنیاد سعدی از برگزاری دوره‌ مربی‌گری زبان فارسی به صورت برخط، برای مدرسین مقیم خارج، با هدف آموختن روش‌های جدید آموزش زبان فارسی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدرضا دربندی اظهار کرد: اولین دوره‌ آموزش مربی‌گری به صورت برخط برای 21 مدرس زبان فارسی مقیم خارج، از سوی معاونت بین‌الملل بنیاد سعدی در حال برگزاری است.

وی افزود: در سفر اخیری که به کشور آلمان داشتم، با معلمان زبان فارسی در شهرهای مختلف ملاقات کردم و پس از نیازسنجی‌های لازم، مقرر شد این مربیان با روش های جدید آموزش آشنا شوند؛ بر این اساس، دوره‌ آموزش از راه دور و به صورت برخط برنامه‌ریزی شد.

دربندی ادامه داد: در حال حاضر این دوره با حضور 15 مدرس در آلمان، 5 مدرس در فرانسه و یک مدرس در آمریکا و با تدریس دکتر امیررضا وکیلی فرد، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، برگزار می‌شود.

معاون بین‌الملل بنیاد سعدی با اشاره به همکاری موسسه صبا در برگزاری این دوره‌ برخط، ادامه داد: موسسه صبا یک موسسه آموزش مجازی است که تحت نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و بنیاد سعدی با همکاری این موسسه، دوره آموزش برخط معلمان را انجام می‌دهد.

وی گفت: این دوره‌ آموزشی برخط در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 20 تا 22 به وقت تهران برگزار می شود که تاکنون سه جلسه را پشت سر گذاشته است.

دربندی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره‌، به صورت رایگان برگزار شده است و در پایان به مربیان شرکت‌کننده گواهی‌نامه اعطا می‌شود.

کد خبر : ۳۹۱۹۸۳