خبرگزاری کار ایران

نخستین نشست تخصصی «آیین آواز» برگزار می­‌شود

فرهنگسرای ارسباران سه شنبه 19 مرداد از ساعت 20 تا 22 پذیرای عموم علاقمندان در نخستین نشست تخصصی «آیین آواز» خواهد بود.

به گزارش ایلنا؛ آواز ایرانی در این سالها دچار رکود غم انگیزی شده است. مدتهاست درخت تنومند هنر آواز کمتر میوه شیرینی پیشکش شیفتگان این هنر کرده است. بگذریم که عادت زیبای گوش دادن به آواز هم در کشاکش روزمرگیها و تنگناهای ویژه دنیای مدرن کم کم به بوته فراموشی سپرده می­‌شود.

از این رو فرهنگسرای ارسباران برای یادآوری قدر و جایگاه این هنر گرانسنگ به همگان،برنامه تخصصی جدیدی به نام «آیین آواز» را با همکاری تنی چند از دوستداران و دست اندرکاران این هنر راه اندازی کرده است.

برگزارکنندگان«آیین آواز»که قرار است سومین سه شنبه هر ماه برگزار شود، با حضور یک میهمان ویژه که معمولاً از میان یکی از استادان و مدرسان حال حاضر آواز برگزیده و دعوت خواهد شد، به یکی از مباحث تخصصی هنر خوانندگی موسیقی دستگاهی می­‌پردازند.

بخش جنبی هر نشست نیز شامل آوازخوانی تعدادی خواننده از میان هنرمندان و هنرجویان کارآزموده این سالها خواهد بود که هر بار یک یا چند نوازنده صدای آنها را همراهی خواهند کرد.

نشست تخصصی آیین آواز قرار است کاشف چهره­های ناشناخته باشد و همچنین نام و هنر چهره­‌های آوازی کشورمان را که مدتی است به سایه خزیده و از نظرها دور شده­‌اند به همگان یادآوری کند.

 هنرمندان جوانتری هم هستند که به سبب مشکلاتی که موسیقی و آواز ایرانی در این سالها با آن دست به گریبان بوده هنوز به جایگاه درخورشان دست نیافته­‌اند. از دیگر وظایف نشست «آیین آواز» معرفی و شناساندن این جوانان و میانسلان  به جامعه هنری کشور است.

کد خبر : ۳۹۲۲۵۰