خبرگزاری کار ایران

محاکمه مصدق در معمای شاه

با پخش سی و سومین قسمت از معمای شاه، محاکمه دکتر مصدق پس از پیروزی کودتای بیست و هشت مرداد سال 1332 به تصویر کشیده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در قسمت پیشین این سریال کودتای 28 مرداد روایت شد که با توجه به اهمیت این اتفاق، در پانزده دقیقه آغازین سریال، خلاصه‌ای از این رویداد از نگاه «محمود وزیری» برای بینندگان روایت خواهد شد و مخاطبانی که هفته قبل موفق به تماشای قسمت 32 نشدند، می‌توانند با تماشای این بخش با رخدادهای منتهی به پیروزی کودتای 28 مرداد آشنا شوند.

در ادامه این قسمت دستگیری طرفداران مصدق روایت می‌شود. حضور شاه در ایتالیا و مصاحبه با خبرنگاران بخش دیگر وقایع قسمت سی و سه است. بازگشت شاه و خانواده سلطنتی به ایران نیز در ادامه ماجراها، روایت خواهد شد.

این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

معمای شاه به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.

کد خبر : ۳۹۵۲۸۵