خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در آسیای مرکزی اتفاق می‌افتد؛

بداهه‌نوازی جیووانی گوئیدی؛ جَزیست نابغه ایتالیایی در تهران + موسیقی

در ادامه کنسرت‌های نشر هرمس؛ این‌بار جیووانی گوئیدی یکی از ستاره‌های موسیقی جَز اروپا در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ کنسرت جیووانی گوئیدی در تهران که طی دو شب (یکم و دوم شهریور) در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود به بداهه‌نوازی پیانو و اجرای برخی قطعات آلبوم جدیدش اختصاص دارد.

جیووانی گوئیدی؛ پیانیست ایتالیایی‌ست با پیش‌زمینه موسیقی کلاسیک ولی فعالیتش در حوزه موسیقی جز است. یکی از پروژه‌های او تریو جیووانی گوییدی است و همچنین سایر فعالیت‌هایش را در قالب کوارتت و بداهه‌نوازی پیانو انجام می‌دهد.

ورود جیووانی گوئیدی (متولد 1985) به عرصه موسیقی جز به سال 2004 بازمی‌گردد. علیرغم داشتن پیشینه در حوزه موسیقی کلاسیک، به علت کنجکاوی در کارگاه‌های آموزشی Enrico Rava  مشهورترین موسیقیدان جز ایتالیا؛ شرکت می‌کند و این ترومپت‌نواز کهنه کار استعداد شگرفی در او و بداهه‌نوازی‌اش می‌یابد.

دیری نمی‌گذرد که جیووانی 20 ساله را وارد یکی از گروه‌های خود (Rava New Generation) می‌کند و به یکباره با انتشار دو آلبوم در سال‌های 2006 و 2010 به ستاره جدید در میان پیانیست‌های جز اروپا تبدیل می‌شود. استعداد جیووانی در نقش نوازنده پیانو در دو آلبومی که توسط مانفرد آیشر (بنیانگذار شرکت ECM و تهیه‌کننده بی‌بدیل موسیقی پیشرو جهان) از Enrico Rava  تهیه و منتشر شده بود، توجه این تهیه‌کننده بزرگ را نیز جلب کرد و به او پیشنهاد تهیه اثری مستقل از او را داد و در سال 2013، در حالیکه گوئیدی تنها 28 سال سن داشت، اولین آلبوم خود را در قالب تریو با عنوان City of Broken Dreams توسط این شرکت منتشر کرد.

تنها دو سال بعد، آلبوم دوم تریو جیووانی گوئیدی با عنوان This is the Day توسط ECM منتشر و بلافاصله وارد پرفروش‌های موسیقی جز اروپا شد. گوئیدی 31 ساله در بزرگترین جشنواره‌های جز جهان از جمله Umbria Jazz، Zurich Nu Jazz، North Sea Jazz Festival، San Francisco Jazz Festival، Molde Jazz Festival، Bologna Jazz، ... و کشورهای آرژانتین، برزیل، آمریکا، آلمان، فرانسه، ایرلند، کره جنوبی، چین، انگلستان و ایتالیا اجرا داشته است.

حضور او در ایران نخستین اجرای جیووانی گوئیدی در منطقه بزرگ شرق اروپا، آسیای مرکزی و خاورمیانه خواهد بود. پس از بازگشت از تهران، سومین آلبوم جیووانی نیز توسط شرکت ECM با عنوان Ida Lupino روانه بازار خواهد شد.

کنسرت این نوازنده ایتالیایی طی روزهای یکم و دوم شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و بهای بلیت آن 70 و 80 هزار تومان تعیین شده است که به زودی در این هفته فروش آن از طریق سایت تیوال آغاز خواهد شد.

در ادامه قطعه The night it raimed for ever از دومین آلبوم تریو جیووانی گوئیدی با عنوان This is the Day را می‌شنوید:

کد خبر : ۳۹۵۶۵۰