خبرگزاری کار ایران

آوازخوانی مصطفی خالقی در نشست «آیین آواز»

مصطفی خالقی به اجرای آواز در نخستین نشست تخصصی «آیین آواز» می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این خواننده جوان (متولد سال 1362 تهران ) از سال 1384 فراگیری موسیقی آوازی را نزد مرتضی اصغری و لطفعلی سیلانی آغاز کرد و با محسن کرامتی تحصیل خود را ادامه داد. با پایان دوره‌های آموزشی نیز از سال 1389 وارد عرصه اجرای موسیقی شد.

او همچنین از طریق بازخوانی تصنیف‌‌هایی مانند جان مریم، لیلا خانم و چند اثر کلاسیک شده دیگر که در قالب سی دی همراه این کتابها منتشر شده در تکمیل دو کتاب مشکات و ترانک (تخصصی سنتور) به برادرش محمد خالقی یاری رسانده است.

صدای مصطفی خالقی را در نشست آیین آواز، گروه دردی کشان با هنرمندی محمد خالقی سنتور، سجاد سعیدی سه تار، یوسف ترکمان تنبک، همراهی می‌کنند.

«آیین آواز» همچنین میزبان داود فیاضی، ردیف‌دان و مدرس آواز و از شاگردان اسماعیل‌خان مهرتاش خواهد بود تا از «جمله‌بندی در آوازخوانی ایرانی» سخن بگوید. در ادامه نیز چند قطعه به هنرمندی داود فیاضی آواز در همراهی با تار بهاره فیاضی و سه تار علیرضا ایلچی در دستگاه نوا، اجرای آواز صادق احمدی با همراهی تار حسین طراحی مفرد و بابک طاهری، اجرای گروه صبا از شهرستان گلپایگان به خوانندگی محمدرضا محرابی و همراهی سیدکمال هجری ویولن، وحید طالبی تار، ناصر اسعدی سنتور و مهدی میرزایی تمبک از جمله برنامه‌هایی است که در اولین نشست تخصصی «آیین آواز» برگزار می‌شود.

این نشست از ساعت 20 تا 22 روز سه شنبه 19 مرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۹۶۹۵۷