خبرگزاری کار ایران

حسن برزیده در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

ارزش‌های انقلابی را از طریق سامانه نمایش درخواستی صادر کنیم

کارگردان فیلم مزار شریف گفت: سامانه نمایش درخواستی ظرفیت‌های بسیاری را در اختیار سینمای ایران قرار می‌دهد و می‌توان ارزش‌های انقلاب را از طریق این سامانه صادر کرد.

حسن برزیده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، یکی از این ابزارهای نوین و جدید برای ارائه آثار سینمایی را سامانه نمایش درخواستی دانست وافزود: این سیستم می‌تواند آثار سینمایی را راحت‌تر در دسترس مخاطبان قرار دهد و هر چند شاید نتواند به تنهایی جلوی قاچاق فیلم ها و نمایش غیرمجاز آنها را بگیرد اما می‌تواند نقش زیادی در کاهش متقاضیان فیلم‌های غیرمجاز داشته باشد هرچند باید مواظب باشیم زیرا بازهم آدم‌هایی هستند که دنبال سودجویی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز کشورهای جهان از این سیستم برای معرفی فرهنگ خود و نمایش فیلمهای تولید شده استفاده می‌کنند، افزود: ما نیز می‌توانیم از این سیستم برای معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ کشور اسلامی ایرانی خود استفاده کنیم و سند می‌تواند راه مهمی برای فرهنگسازی باشد.

کارگردان فیلم مزارشریف تاکید کرد: امروز فیلم یکی از مهمترین کالاهای فرهنگی است و ما نیز در این بخش آثار و کالاهای خوبی بخصوص در حوزه دفاع مقدس داریم که به شرطی که خوب عرضه شود می‌تواند  مخاطبان زیادی داشته باشد.

برزیده افزود: باید درنظر داشته باشیم که فیلم به عنوان کالای فرهنگی قرار است دیده شود و همه راهها باید به سمت دیده شدن هرچه بهتر و بیشتر فیلم‌ها باشد.

کارگردان فیلم دکل نظارت بر این سیستم‌ها را درست دانست و افزود: نمی‌توان با فناوری مبارزه کرد زیرا امروز فناوری زندگی و در دسترس بودن فیلم‌ها و اطلاعات را آسان کرده است و امروز بسیاری از مردم از طریق موبایل انواع فیلم‌ها را می‌بینند بنابراین بهتر است که ما محصولات مورد تایید خود را در این پلتفرم و سیستم عرضه کنیم.

 برزیده به تاثیر سیستم سامانه نمایش درخواستی بر رونق اقتصاد سینما اشاره کرد و افزود: اگر فیلم‌هایی که عرضه می‌شود درآمد داشته باشد طبیعی است که سرمایه چرخش دارد و ادامه این گردش سرمایه به سود سینمای ایران خواهد بود؛ البته ممکن است بعضی‌ها تعدادی فیلم کار کنند و پس از مدتی کنار بروند اما اگر استرداد سرمایه وجود داشته باشد قطعا می‌توان آثار خوبی تولید کرد.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از افراد در صنعت فیلم و سریال کار می‌کنند که فعالیتشان تفننی نیست بلکه شغل آنها است و به این شغل نیز علاقه و نیاز جدی دارند به همین دلیل  بازارهای جدید می‌توانند به رونق مشاغل در سینما کمک زیادی کند.

برزیده با بیان اینکه حوزه پخش سینمای ایران با مشکلات جدی مواجه است، گفت: ما در حوزه پخش مشکل داریم و تبلیغاتمان نیز محدود است زیرا تلویزیون برای پخش تبلیغات فیلمها هزینه قابل توجهی از تهیه‌کننده می‌گیرد و ابزارهای دیگر تبلیغاتی نیز گران است.

وی ادامه داد:  ابزارهای دیگر نیز همچون بیلبوردهای سطح شهر نیز بسیار محدود است و مخاطبان رسانه‌های مکتوب نیز محدود هستند به همین دلیل باید به سمت رسانه‌های دیگر و شیوهای جدید در عرضه و پخش فیلم‌ها رفت و سند یکی از این راههاست.

کد خبر : ۳۹۷۴۸۰