خبرگزاری کار ایران

کامبیز درمبخش در گفت‌وگو با ایلنا؛

پژوهش‌های ضیایی مرجعی برای کاریکاتوریست‌ها

بخش عمده‌ای از زندگی ضیایی به تحقیق و پژوهش سپری شده‌است و این پژوهش‌ها مرجع مناسبی برای علاقه‌مندان است.

کامبیز درمبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در سال 81 با محمدرفیع ضیایی آشنا شدم، اظهارکرد: زمانی که در مجله گل‌آقا کار می‌کردم با زنده‌یاد ضیایی همکار بودم.

او با بیان اینکه در وهله اول ضیایی را به عنوان یک طراح و کاریکاتوریست می‌شناختم،‌ ادامه داد: با گذشت زمان متوجه شدم او علاوه براینکه طراحی و نقاشی و کاریکاتوریست است درباره تاریخ کاریکاتور را پژوهش می‌کند و در این زمینه تالیفاتی از او نیز چاپ شده‌است.

این کاریکاتوریست با اشاره به خصوصیات اخلاقی محمدرفیع ضیایی گفت: به عقیده من بخشی از زندگی کاری محمدرفیع ضیایی که به پژوهش و تحقیق سپری شده‌است بسیار بالاتر از سطحی است که کاریکاتور می‌کشیدند و در این زمینه بسیار موفق بودند.

درمبخش ادامه داد: همیشه دانشجویانی که قصد داشتند در زمینه تاریخ کاریکاتور اطلاعات و پژوهش کنند به ضیایی رجوع داده می‌شدند و امیدوارم  کتاب‌های این پژوهشگر دوباره تجدید چاپ شوند.

او خاطرنشان کرد: قطعاً محمدرفیع ضیایی تنها پژوهشگر حوزه کاریکاتور نیست اما کارهایی که او در این حوزه انجام داده است از سطح بسیار بالایی برخوردار است و همچنان می‌تواند مرجع مناسبی برای علاقه‌مندان به این رشته باشد.

محمدرفیع ضیایی کاریکاتوریست و پژوهشگر متولد 1327، پنجشنبه سوم تیرماه براثر ایست قلبی در سن 67 سالگی درگذشت.

کد خبر : ۳۹۷۴۸۳