خبرگزاری کار ایران

رقابت شاگردان لطفی و علیزاده در چهاردهمین شب‌آواز ایرانی

چهاردهمین شب‌ آواز ایرانی در حالی روز شنبه 30 مردادماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌شد.

در چهاردهمین شب‌آواز ایرانی خلیل پوستینی به همراه علی اصغر فروزانفر یکی از گروه‌‌های شرکت‌کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه آواز اصفهان با استفاده از غزلهایی از حضرت حافظ می‌پردازد.‌

خلیل پوستینی متولد 1354،ردیف آوازی را نزد استاد کمال‌الدین عباسی فراگرفته است و همچنین دوره تحلیل ردیف و تلفیق شعر و موسیقی را نزد استاد فقید محمدرضا لطفی آموخته است. علی اصغر فروزانفر (نوازنده تار) متولد 1357 نیز مبانی موسیقی را نزد اساتیدی چون محمدرضا لطفی، صدیق تعریف، علی رستمیان و حمیدرضا نوربخش آموخته و با تعدادی از گروه‌‌های موسیقی به عنوان نوازنده همکاری داشته است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به اجرای پوریا عابدینی به همراه محمدرضا عزیزی (نوازنده تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از شعرهای عطار نیشابوری می‌پردازد. پوریا عابدینی ردیف آوازی محمود کریمی‌ را نزد فرشید امینی و همچنین دوره ردیف آوازی طاهرزاده را نزد وحید تاج گذرانده است. پوریا عابدینی برگزیده نهمین جشنواره ملی موسیقی جوان است و با تعدادی از گروه‌های موسیقی همچون چکاوک به عنوان نوازنده همکاری داشته است.

محمدرضا عزیزی (نوازنده تار) از محضر اساتیدی همچون ایرج داود بیگی، علی قمصری بهره‌مند شده است و همچنین در کارگاه آموزشی استاد حسین علیزاده شرکت داشته است. وی سرپرست گروه موسیقی «نوای جان» است و کسب مقام اول تکنوازی تار در جشنواره استانی زنجان را داراست.

چهاردهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  30مردادماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر : ۳۹۷۶۴۹