خبرگزاری کار ایران

بداهه‌نوازی کیخسرو پورناظری در فستیوال بارانا/ اجرای مشترک ایران و اسپانیا

نخستین فستیوال بارانا با اجرای کیخسرو پورناظری و گروه شمس و از سوی دیگر کنسرت مشترک سهراب پورناظری و آنتونیو ری همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کیخسرو پورناظری (آهنگساز و نوازنده پیشکسوت تنبور) همراه با گروه موسیقی شمس در بخشی از این برنامه بداهه‌نوازی تنبور خواهد کرد و در بخشی دیگر قطعاتی آهنگسازی‌شده برای این ساز را اجرا  می‌‌کند.

او را در بخش اول «آیین مشکاتیان» با نواختن سازهای کوبه‌ای همراهی خواهد کرد. بخش دوم برنامه، سه‌نوازی همراه با سهراب و تهمورس پورناظری است و در بخش آخر گروه‌نوازان تنبور،‌ این استاد موسیقی را همراهی می‌کنند. همنوازان تنبور را در این برنامه سهراب و تهمورس پورناظری، حسین رضایی‌نیا، کاوه گرایلی، خورشید دادبه،‌ نیکناز میرقلمی و علیرضا جوادی، سپند دادبه تشکیل می‌دهند.

پورناظری‌ها و گروه شمس جمعه ٢٢ مرداد از ساعت نه و نیم شب در کاخ نیاوران روی صحنه می‌روند.

همچنین در فستیوال بارانا سهراب پورناظری به همراه آنتونیو ری اجرا خواهد داشت. این دو هنرمندِ ایرانی و اسپانیایی، برنامه‌شان را در سه بخش اجرا خواهند کرد. در بخش اول قطعاتی با همراهی گروه در موسیقی تنبور اجرا خواهد شد. در بخش دوم، «ری» موسیقی فلامنکو اجرا می‌کند و در بخش سوم با همنوازی  گیتار و کمانچه خواهند کرد. آنتونیو ری و سهراب پور ناظری پیش از این در سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر به اجرای برنامه‌ای پرداختند که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. 

کنسرت مشترک این دو هنرمند جمعه ٢٩ مرداد از ساعت نه و نیم شب در کاخ نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۹۷۷۳۴